سایت تخصصی پایان نامه های دانشگاهی

سایت تخصصی بررسی پایان نامه های دانشگاهی

سایت تخصصی پایان نامه های دانشگاهی

سایت تخصصی بررسی پایان نامه های دانشگاهی

پایان نامه های کارشناسی ارشد خرید و فروش و معاوضه پایان نامه آرشیو پایان نامه مجموعه کامل پایان نامه دسترسی متن کامل پایان نامه های ایران داک (گنج)رشته حسابداری مدیریت دولتی بازرگانی مالی منابع انسانی زنجیره تامین حقوق جزا جرم شناسی بین الملل خصوصی عمومی برق قدرت مواد نساجی هنر هوافضا مقاله isi فناوری اطلاعات علوم ارتباطات معماری و شهرسازی برنامه ریزی شهری ریاضی زیست شناسی کشاورزی تربیت بدنی بازاریابی گرافیک پژوهش هنر تبدیل انرژی مشاوره ساخت و تولید صنایع غذایی رایگان پروژه تحقیق پژوهش مقاله پلیمر سمینار

  • ۰
  • ۰

معلم- دانش آموز؛ نمونۀ انتخابی
کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر پیرو اصل تساهل و مدرا در زمینۀ برقراری رابطۀ خارج از چهارچوب دانش آموزان با جنس مخالفدانش آموز- دانش آموز؛ نمونۀ انتخابی
عدم احساس تکلیف دانش آموزان نسبت به یکدیگر در مشکلات درسی و ایجاد رابطه میان دانش آموزان بر اساس منافع شخصی

جدول شمارۀ۲۵: تأثیر شاخص اوقات فراغت در شکل گیری برنامۀ درسی پنهان

 

اوقات فراغت معلم- دانش آموز؛ نمونۀ انتخابی
معلمی که متوجۀ نوع گذران اوقات فراغت دانش آموزانش در خارج از چهارچوبهای دین می شود اما این نوع از اوقات فراغت را فرصتی برای کسب تجربه های بیشتر برای دانش آموزان می داند.
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

دانش آموز- دانش آموز؛ نمونۀ انتخابی
مطالعۀ رمانهایی که باعث تحریک جنسی نوجوانان می شود در زنگ تفریح مدرسه (ارضای حداکثری امیال).

۵-۶- بحث و نتیجه گیری
پژوهش های بسیاری در زمینۀ موضوع پژوهش حاضر انجام شده بود اما هیچیک از آنها به بررسی سه مفهوم سبک زندگی، لیبرالیسم و برنامۀ درسی پنهان در کنار یکدیگر و به صورت منسجم نپرداخته بودند و جداگانه به بررسیی آن ها پرداخته اند. از میان پژوهش هایی که در پیشینۀ مطالعه شد و در زمینۀ لیبرالیسم بود، پژوهشی با رویکرد کمّی و استفاده از پرسشنامه بود که پرچمی و همکارانش در رابطه با گسترش نگرش لیبرالیستی در میان دانشجویان انجام داده اند و یکی ازنتایج قابل تأمل این پژوهش ارتباط مستقیمی بود که میان گسترش تفکرات لیبرالی با کاهش اعتقادات مذهبی وجود داشت؛ اما به نظر می آید اگر از بعد سبک زندگی و برنامۀ درسی پنهان در دانشگاه به این پژوهش نگریسته می شد نتایج عمیقتری حاصل می شد. همچنین از میان پژهش هایی که در زمینۀ سبک زندگی در بخش پیشینه مطالعه شد دو اثری بود که کاویانی و مهدوی کنی در ارتباط با سبک زندگی و دین به آن پرداخته بودند امّا آن را به حیطۀ تعلیم و تربیت در مدرسه گسترش نداده بودند. علاوه بر این در میان پیشینه های مربوط به برنامۀ درسی پنهان نیز پژوهش هایی صورت گرفته بود که از جملۀ آن ها می توان به پژوهش رضوانیاشاره نمود که در آن به بررسی برنامۀ درسی پنهان درس معارف اسلامی در دورۀ متوسطه پرداخته بود، اما در این پژوهش نیز تنها از زاویۀ برنامۀ درسی پنهان پژوهش شده بود.
هدف از یادآوری بخشی از پیشینه ها در این قسمت از پژوهش این است تا بیان شود تحقیقی در ارتباط با این سه موضوع و مرتبط باهم انجام نپذیرفته است که به مطالعۀ این سه موضوع در کنار هم پرداخته شده باشد. این در صورتی است که این سه به صورت عمیقی در ارتباط بایکدیگر قرار دارند. نگرش لیبرالیسمی، همان طور که آربلاستر (ترجمۀ مخبر، ۱۳۷۷، ص ۷۶) اعتقاد دارد نگرشی است که از طریق زندگی روزمرۀ افراد در کنار اعتقادات آن ها قرار می گیرد و سپس در آن نفوذ می کند. در واقع جریان نفوذ این نگرش در جامعه ای مانند ایران که آرمان ها و اهدافش اسلامی است و با روح نگرش لیبرالیسمی نیز بیگانه است به صورت پنهان می باشد واز طریق یادگیری های پنهان و در جریان اجتماعی شدن افراد روی می دهد. درجۀ پنهانی بودن آن به اندازه ای است که گاه حتی این نگرش از طریق نهادهای رسمی جامعه تبلیغ می شود بدون آن که عمدی در کار باشد. یکی از نهادهای رسمی هر جامعه ای که سهم زیادی در اجتماعی کردن افراد دارد، مدرسه است. مدرسه به عنوان خانۀ دوم دانش آموزان تأثیر بسزایی در ایجاد سبک های زندگی دانش آموزان ایفا می کند.
از همین رو بود که هدف نگارنده از پژوهش و پاسخ به سؤالاتی در رابطه با این موضوع که سبک زندگی لیبرالیستی چه ویژگی هایی دارد، سبک زندگی اسلامی چه ویژگی هایی دارد و به تصویر کشیدن تقابلات این دو مکتب و در ادامه نیز ارتباط دادن همۀ این مباحث به بحث تعلیم و تربیت وبرنامۀ درسی پنهان در دورۀ متوسطه، این بود که اولاً تقابل این دو مکتب مشخص گردد و دوم اینکه بیان شود این تقابلات در رویکردها به زندگی به ایجاد تعارضات شخصیتی فراوان در دانش آموزان می شود. دانش آموزی که با برنامۀ درسی آشکاری که در مدارس ما در راستای آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی است و با برنامۀ درسی پنهانی که گاه در تعارض و حتی تناقضات فراوانی است سر و کار دارد. دانش آموز نوجوانی که در سنین حساسی قرار دارد به گونه ای که ذهن و شخصیتش در این دوره از زندگی به او اجازه می دهد تا بسیاری از ارزش های مربوط به مذهب را گزینش کرده و درونی نماید. در حقیقت امروزه مدرسه به عنوان یکی از مهم ترین فضاهای اجتماعی شدن دانش آموزان می تواند درست در جهت مخالف آرمان ها و اهداف کشورمان حرکت کند بدون آن که عمدی در این کار وجود داشته باشد. این رویه از طریق درونی شدن ارزش های لیبرالیستی اسک که به صورت مستقیم بر سلیقه و ترجیحات دانش آموزان تأثیر دارد. ترجیحاتی که در زمینه های مختلف زندگی با اسلام متعارض است. این ترجیحات متعارض می تواند خود را در نحوۀ گذران اوقات فراغت مانند انتخاب شبکه های ماهواره ای، سایت های اینترنتی و غیره و در روابط انسانی در انتخاب دوست نشان به روشنی نشان می دهد که زنگ خطری برای خانواده، مدارس و دیگر نهادهای دیگر کشور است.
از طرفی نیز نتیجۀ تعارضات گوناگون شخصیتی دانش آموزان که در آینده ای نه چندان دور وظیفۀ ادارۀ جامعه را بر عهده خواهند گرفت، جامعه ای است مشوّش و از هم گسیخته که دارای فرهنگی است که نه ایرانی اسلامی است و نه کاملاً لیبرال و در واقع ملقمه ای است از این دو و این جریان دور باطلی است که باعث پریشانی افراد و جامعه می شود. به عنوان مثال یکی از مسائلی که در نگرش لیبرالیسم به شدت آسیب می بیند وکم رنگ می شود بحث مهم فریضۀ «امر به معروف و نهی از منکر» می باشد. در واقع با وجود اصول عملی مختلف لیبرالیسم به ویژه اصل عملی «تساهل و مدارای حداکثری» دیگر جایی برای اعمال این فریضه باقی نمی ماند و این در صورتی است که به عقیدۀ نگارنده این فریضه مانند دستگاه تصیفیۀ آلودگی های روحی انسان ها می باشد و با از میان رفتنش آسیب هایی جبران ناپذیری به جامعه وارد می شود که یکی از این آسیب ها بی مسئولیتی افراد نسبت به ضلالت و گمراهی انسان های هم دین و دست کم هم وطنشان است.
در این میان نقش مدرسه و جریان تعلیم و تربیت که قلب تپندۀ جامعه است بسیارمهم و اساسی به نظر می رس
د. اما مشروط بر این که اولاً مسئولین مربوطه این واقعیت را بپذیرند و در گام بعدی ساز و کارهایی را پیشبینی کنند که در مدارس علاوه براین که به اعتقادات دانش آموزان جهتی اسلامی و الهی داده شود، به رصد و تجزیه و تحلیل اعتقاداتی که از طریق برنامۀدرسی پنهان می تواند ایجاد شود و یا شکل گرفته از طرق گوناگون از جمله رسانه ها، اوقات فراغت، گروه های دوستی و روابط برقرار شده در آن ها و غیره بپردازند و برای اصلاح این اعتقادات و حتی جلوگیری از شکل گیری آن برنامه ریزی نمایند. باید تأکید نمود این وظایف تنها به عهدۀ نهاد آموزش و پرورش وبه صورت ویژه تر مدرسه نمی باشد و نهادهای دیگر جامعه مانند وزارت فرهنگ، وزارت ورزش و جوانان و غیره نیز مؤثر می باشند، بنابراین برای ارتقای فرهنگ و همچنین سبک زندگی اسلامی باید همۀ نهادهای دست اندر کار به صورت یک بسیج همگانی تلاش نمایند تا جامعه و به تبع آن تک تک افراد به کمال متعالی اسلام دست یازند.
۵-۷- محدودیتهای پژوهش
هر پژوهشی محدودیت های خاص خود را به همراه دارد، این پژوهش نیز محدودیتهایی داشت که به شرح آن می پردازیم:

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

  1. تعدد آراء در رابطه با برخی از مبانی فکری دو مکتب اسلام و به خصوص لیبرالیسم وجود داشت به گونه ای که برای محقق گاه تکیه گاه مستحکمی از نظر فکری ایجاد نمی شد که بخواهد نظراتش را با توجه به آنها اعمال کند. به طور مثال در مبانی مکتب لیبرالیسم در رابطه با آزادی یا تساهل و مدارا تنوع آرا بسیار بود و یافتن نقاط مشترک در این موارد به سختی امکان پذیر بود. همچنین در مورد مکتب اسلام نیز نظرات در رابطه با اصالت فرد و جامعه متعدد و قابل تأمل بود.
  2. از آنجایی که منابع این تحقیق مشتمل بر کتابها، پایان نامه ها، مقالات و غیره در حوزه های مختلف سبک زندگی، لیبرالیسم، برنامۀ درسی پنهان، مبانی اسلام و دورۀ متوسطه بوده است به دلیل گستردگی موضوع و به دلیل محدودیتهای زمانی و هزینه های مختلف نمی توان مدعی بود که همۀ منابع مربوط به این حوزه ها به وسیلۀ نگارنده مطالعه شده است بنابراین امکان دارد با مطالعۀ منابع دیگری در همین حوزه ها نتایج متفاوتی به دست آید.
  3. یکی دیگر از محدودیتها ی دیگر این تحقیق، در را بطه با مفهوم طبقات اجتماعی در بحث سبک زندگی است. طبقۀ اجتماعی مفهوم تمایز در سبک های زندگی را ایجاد می کند اما نگارنده در این تحقیق بیشتر بر بحث سبک زندگی فردی پرداخته است نه طبقات اجتماعی که امکان دارد این نوع نگرش را داشته باشند و به این واسطه از طبقات دیگر تمایز یابند. در واقع مفهوم طبقات اجتماعی در این پژوهش جایگاهی نیافت در حالی که بسیار مهم می باشد.
  4. محدودیت آخر مربوط به گستردگی موضوع تحقیق بود و این که نگارنده در پاسخ به سؤالات به خصوص سؤال چهار، باید دائماً چهار بحث سبک زندگی، لیبرالیسم، اسلام و دورۀ متوسطه را در ذهن خود و در کنار یکدیگر بررسی می کرد تا یکی از این مباحث از نظر دور نماند و نتیجۀ بحث ناقص و نا تمام نشود.

۵-۸- پیشنهادها
به طور کلی پیشنهادات حاصل از نتایج این پژوهش را می تواند در دو بعد بررسی کرد:
۵-۸-۱- پیشنهادهای پژوهشی
بررسی و پژوهش در رابطه با سبک زندگی لیبرالیستی و برنامۀ درسی پنهان در مدارس می تواند علاوه بر فیلسوفان تعلیم و تربیت توسط محققین دیگر در حوزه های مختلف از جمله برنامه ریزان آموزشی و درسی و جامعه شناسان درموارد زیر ادامه یابد:

    1. از آنجایی که در این پژوهش صرفاً به استنباط اصول پرداخته شده است پژوهشگران حوزۀ علوم تربیتی می توانند در ادامۀ کار به استنباط روش های تربیتی لیبرالیسم و اسلام در زمینۀ برنامۀ درسی پنهان بپردازند.
    2. پیشنهاد بعدی این است که می توان پژوهش مشابهی انجام داد که به جای دورۀ متوسطه، دورۀ ابتدایی را در نظر بگیرد با این تفاوت که به جای شاخص اوقات فراغت بیشتر به بررسی روابط انسانی در میان کودکان پرداخته شود چراکه هم دانش آموزان از نظر سنی و توانایی های شناختی و عاطفی در این دوره نسبت به دورۀ متوسطه متفاوت می باشند وهم ساختار و فضای مدرسه با دورۀ متوسطه تفاوت دارد لذا امکان دارد وجود تفکرات لیبرالیستی در این دوره موجب برنامۀ درسی پنهان ویژه ای شود. از طرفی نیز تمرکز بر دورۀ ابتدایی موجب می شود به نوعی آسیب شناسی از سنین پایین تر آغاز شود.
    3. علاوه بر این می توان به جای پژوهش در مورد نفوذ مبانی فکری لیبرالیسمی در برنامۀ درسی پنهان مدارس در سه شاخصنام برده به مطالعهو بررسی میزان یادگیری مبانی فکری اسلام در برنامۀ درسی پنهان مدارس و در میان دانش آموزان و معلمان و سایر کادر آموزشی پرداخت و به نوعی آسیب شناسی را متوجۀ این زمینه کرد.
    4. پژوهش دیگر می تواند در رابطه با بررسی یادگیری پنهان مبانی فکری لیبرالیسم و نفوذ آن در جامعه و زندگی روزمرۀ مردم باشد که می توان با رویکرد کمی و کیفی به این موضوع پرداخت.
    5. با توجه به اینکه در پژوهش حاضر با رویکرد کیفی به تحقیق در رابطه با مبانی فکری این دو مکتب پرداخته شده است می توان دامنۀ آن را به پژوهش کمی نیز گسترش داد و به وسیلۀ تحقیقات میدانی و استفاده از ابزاری چون مصاحبه و پرسش نامه به بررسی میزان نفوذ نگرشهای لیبرال در میان دانش آموزان، معلمان و سایر کادر آموزشی پرداخت.
    6. همچنین می توان تأثیر نگرش لیبرالیستی را در شاخصهای دیگر سبک زندگی از جمله نحوۀ گفتار و ارتباطات کلامی، پوشش، طبقۀ اقتصادی و غیره را در برنامۀ درسی پنهان مدارس بررسی نمود.

عکس مرتبط با اقتصاد

۵-۸-۲- پیشنهادهای کاربردی

  1. نتایج این تحقیق می تواند برای تخصصین در حوزۀ برنامه ریزی آموزشی مفید باشد و آنها را به اهمیت دادن به برنامۀ درسی پنهان در مدارس تشویق نماید؛ و از این طریق بحثهای جدی تری در این رابطه شکل بگیرد که چگونه می توان برنامۀ درسی پنهان را در مدارس شناسایی کرد و جهت حرکت آن را به سمت و سوی اهداف پیش بینی شدۀ نهاد آموزش و پرورش سوق داد.
  2. همچنین می توان نتایج این پژوهش را در اختیار مسئولین مدرسه قرار داد تا با مطالعۀ آن به آنچه در مدارس به صورت پنهان شکل می گیرد آگاهی یابند و مصادیقی را که در مدرسه و در دانش آموزان خود مشاهده می کنند را به عنوان هشداری در نظر گیرند که باید زودتر به آن رسیدگی شود.
  3. علاوه براین آگاهی مسئولین مدرسه از چنین تحقیقاتی می تواند آنها را درزمینۀ برنامه ریزیهای دقیقتر در رابطه با اوقات فراغت دانش اموزان در مدرسه، پوشش آنها و روابطی که برقرار می نمایند یاری نماید. از طرفی نیز آنها می توانند با برگزاری جلسات متعدد میان مدرسه و والدین دانش آموزان از طریق آگاهی دادن به والدین آنها را نیز به یاری رسانی در برنامه ریزیهای مدرسه تشویق نمایند.
  4. همچنین می توان با دعوت از کارشناسان مذهبی در مدارس و برگزاری سخنرانی ها و جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان فرصتی ایجاد نمود که علاوه براین که از مبانی و اصول فکری و اعتقادی اسلام مطلع شوند، به شناخت اعتقادات نادرست خود در زمینه های مختلف پی برده و مسیر درست زندگی کردن را بیاموزند.
  • ۹۹/۱۲/۱۸
  • مدیر سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

Qajar carpet مکان ­یابی هنر معماری

تبار شناسی Rasht city

واکنش پرکین اعتماد به نفس اثرات فرآیند توکوفرولی پوشش بدن Village sports ضریب تغییرات روش آدومیان ژئوکالچر

Health assessment Hungry estimate ارشد پلیمر اسید آمینه پوشش بدن Like facades Public Schools

شرکت‌های تولیدی کلیله و دمنه افزایش وزن اصلاح ژنتیک میزان دینی طراحی کی وال

سالمند آزاری رویکرد احیا Fluorescence Teenage girl اثرات فرآیند Employment climate change Fertilizer 2 fluid flow ژئومکانیکی market regulation

آب و فاضلاب بازیابی گوگرد

هندو ایرانی مهندسی نساجی توسعه اقتصادی تصاویر x ray Gestational age

آینده ­نگری سبز آسیلال کار مختلط چهارگانه ژنو اسکندرنامه افزایش حلالیت ظرفیت قطع Purchase customers windows nt wind instruments

سرمایه فکری هنر معماری

ظلم ستیزی اثبات پایداری میزان دینی ترافیک شهری

شاه ‎پسند Future market پل های مورب و رتبه بندی توسعه اقتصادی ترافیک شهری wind instruments

افزایش وزن مایعات گازی فرهنگ سیاسی تلفیق دانش بومی

کاهش اراضی هنر معماری

اسکندرنامه سوگنو t s نابهنجاری رفتاری مسئولیت کیفری بیس فنول عدد اکتان Extrapolation کنترل‌کننده رضایتمندی برند سود مندی مزد ثابت بهداشت تغذیه تخریب اگزرژی اثرات فرآیند هوش کلامی تجزیه پروتئوم Gestational age

Transit of goods Morphodynamics رضایت مشتری

برق فشار قوی

نوستالژیک تقاضای بیمه عمر

واردات قطعی فشار مراقبتی حفره دهان سمینار عمران عدد اکتان urban edge تکنیک دلفی فازی Earthquake هموزیگوسیتی Damage repair

Hungry estimate واکنش پرکین اسید آمینه طرح مطالعاتی فرهنگ کیفیت Employment Social commitment Switchgears کنترل‌کننده Peace education

مهندسی نساجی آموزش صبر باور دینی سود معکوس Extrapolation رضایت زناشوئی

wind instruments Purchase customers ادله جرم تیر های بتنی مکان ­یابی آزمایشگاه آزمایشگاه سیستم های DG پنیر محلی عملکرد سازمانی توسعه دانش Social commitment Oil revenues

روش آدومیان Compost fertilizer

تولید بروش HI ادله جرم مایعات گازی

در زمان اتمام کار، برای ارسال متن یا فایل های تحویلی، با استفاده از دکمه‌ی «تحویل سفارش» وارد فرم تحویل سفارش شوید. در غیر این صورت سفارش شما در وضعیت «در حال انجام» باقی خواهد ماند.  

چشمه لرزه زا power converter Oil revenues ضریب تغییرات فروش نقدی تحلیل AHP مهندسی نساجی برق فشار قوی داوری خارجی Gestational age

کدگذار تنک انحلال وکالت

فناوری(UTAUT) مزد ثابت فروش نقدی اختلافات

فرهنگ کیفیت افزایش حلالیت پوشش بدن

تحلیل ساختاری

تحلیل ساختاری Indian and Iranian تمرین هوازی چهارگانه ژنو ادله جرم نگهداری غذا جراحی عمومی موضوع بیمه جراحی باز سنگ صنایع نسوز

برانگیختگی urban edge climate change

واردات قطعی چالش های حقوقی

Aluminizing The nature of hope Diwan Jami ظرفیت قطع تجزیه پروتئوم صنایع نسوز

رشد اقتصادی Village sports شاه ‎پسند صادرات برنج عدد اکتان Special crimes میزان دینی فروش نقدی

ظلم ستیزی چهارگانه ژنو معنادرمانی گروهی بیمه سلامت Future market کدگذار تنک Shared identity Indian and Iranian روغن ماهی

جریان نقد آزاد سواد جسمانی

اعتماد به نفس fast music تبار شناسی اعتماد به نفس Sociological روش ماهونی رشته برق مخابرات نابهنجاری رفتاری ظرفیت قطع fast music

اکسپرسیونیست مکان ­یابی موانع خدماتی کنترل رمپ رضایت زناشوئی

مسئولیت کیفری Shared identity Service system Ideological

تئوری دوگان

اکسپرسیونیست market regulation

نوستالژیک وارث کودک Health assessment

ظلم ستیزی سواد مالی سکولاریزاسیون هموزیگوسیتی تنش روتور موضوع بیمه تولید بروش HI Damage repair Alexithymia رشد اقتصادی Health assessment مضامین اشعار کنترل رمپ تخریب اگزرژی کسب وکار اختلالات رشدی Aluminizing چارچوب CMMI رضایتمندی برند واکنش پرکین Sociological صادرات برنج گیاهان زینتی مکان ­یابی سود انباشته سکولاریزاسیون آینده ­نگری توکوفرولی Fluorescence توریسم ورزشی اضافه وزن بیمه سلامت ترافیک شهری آموزش صبر Village sports کدگذار تنک Aluminizing سبز آسیلال Javascript Switchgears Diwan Jami Hungry estimate Extrapolation urban edge خشونت مردان Oil revenues بیوسولفور ارشد پلیمر

نکات خرید تلوزیون

فشار مراقبتی روش آدومیان understand بیس فنول مدیریت سیلاب برانگیختگی box section جراحی عمومی ادراک حسی حرکتی جراحی باز سنگ مایعات گازی تولید بروش HI رمانتیسیسم فشار مراقبتی Behavior factor

توریسم ورزشی سیستم سلولی چارچوب CMMI تحلیل AHP Social commitment The nature of hope Special crimes تکنیک دلفی فازی سکولاریزاسیون ادراک حسی حرکتی مدل پیشنهادی آب و فاضلاب تقاضای بیمه عمر فروش نقدی منطق فازی سواد مالی چالش های حقوقی اکراه بر اراده داوری خارجی چارچوب CMMI رویکرد احیا کنترل رمپ مسئولیت کیفری اسرای آزاد شده کسب وکار Rasht city

تئوری دوگان داوری خارجی Special crimes شرکت‌های تولیدی سوگنو t s رضایتمندی برند سواد جسمانی

fast music بازده عملیاتی سود انباشته موانع خدماتی اختلالات رشدی خستگی عضلات صنایع نسوز

Brand evidence box section Transit of goods سمینار عمران درآمد شهرداری سود مندی تعدیل گر جنسیت climate change

هندو ایرانی

AIM theory Javascript Fertilizer 2 سواد جسمانی

گیاهان زینتی تولید بروش HI Diwan Jami روش ماهونی سود مندی Fertilizer 2 خشونت مردان اخلاق مدیریتی ژئومکانیکی روش های تدریس درآمد شهرداری چالش های حقوقی مضامین اشعار understand اضافه وزن افزایش وزن Ideological باور دینی تصاویر x ray تنش روتور رمانتیسیسم Heart disease fast music

هندو ایرانی رشته برق مخابرات توریسم ورزشی آینده ­نگری کنترل‌کننده گیاهان زینتی چشمه لرزه زا Content model عملکرد کمی Heart disease رضایت مشتری

رضایت زناشوئی

ذهن سپهر Employment جراحی باز سنگ درآمد شهرداری
فریلنسر گرامی، طبق شرایط استفاده از خدمات سایت، مواردی نظیر طراحی گرافیکی، ترجمه و تولید محتوا جهت تکمیل سفارش باید متناسب با سلیقه‌ی خریدار باشند. لذا پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که کار را به صورت کامل انجام دهید، در ابتدا یک نمونه‌ی اولیه از کار را برای مشتری ارسال نمایید و نظر مشتری را جویا شوید. سپس درصورتی که طرح و سبک کار مورد پسند خریدار بود کار را ادامه داده و به طور کامل تحویل دهید.
Future market آب و فاضلاب Shared identity

AIM theory تکنیک دلفی فازی windows nt windows nt Content model بیمه سلامت Behavior factor سیستم های اطلاعاتی مضامین اشعار Peace education

box section نقش رضایت مندی تخریب اگزرژی شاه ‎پسند فشار مراقبتی تجزیه پروتئوم تنش روتور عملکرد سازمانی تلفیق دانش بومی

ذهن سپهر فرهنگ سیاسی اخلاق مداری

Transit of goods خشونت مردان تحلیل AHP ژئوکالچر طراحی کی وال

Alexithymia فرهنگ سیاسی شرکت‌های تولیدی اثبات پایداری Teenage girl Rasht city

روش ماهونی Purchase customers Public Schools

روش هامرز نقش رضایت مندی اصلاح ژنتیک Fuel cell مزد ثابت آزمایشگاه Like facades عملکرد سازمانی اکراه بر اراده inventory موتور القایی

سالاری فر

Fertilizer 2 تجزیه پروتئوم inventory

موتور القایی روش هامرز Sociological گیاهان زینتی heart attack کدگذار تنک سرمایه فکری بهای تمام شده اثبات پایداری

The nature of hope اسید آمینه Ansal onion b

فناوری(UTAUT) بیوسولفور تلفیق دانش بومی

برانگیختگی توسعه اقتصادی cash market و رتبه بندی رضایت مشتری

Content model رمانتیسیسم

اکسپرسیونیست Morphodynamics رضایت زناشوئی

افزایش حلالیت برق فشار قوی سیستم های DG ژئومکانیکی بیس فنول

واردات قطعی understand

بازده عملیاتی

فناوری(UTAUT) inventory اختلالات رشدی رشد اقتصادی Like facades Ansal onion b تصاویر x ray Employment هموزیگوسیتی بیوسولفور سبز آسیلال

Brand evidence cash market Future market Ideological Morphodynamics تعدیل گر جنسیت ویندوز NT Brand evidence ویندوز NT اسکندرنامه سنسور رطوبت نابهنجاری رفتاری Switchgears جریان نقد آزاد

اسرای آزاد شده Health assessment سیستم سلولی آموزش صبر توکوفرولی The nature of hope ادراک حسی حرکتی کسب وکار تمرین هوازی تقاضای بیمه عمر کلیله و دمنه cheese plant رویکرد احیا cheese plant نگهداری غذا اصلاح ژنتیک

iran رشته برق مخابرات جریان نقد آزاد Compost fertilizer

Ansal onion b

ویندوز NT ژئوکالچر تئوری دوگان کنترل رمپ منطق فازی نقش رضایت مندی ظرفیت قطع

wind instruments