سایت تخصصی پایان نامه های دانشگاهی

سایت تخصصی بررسی پایان نامه های دانشگاهی

سایت تخصصی پایان نامه های دانشگاهی

سایت تخصصی بررسی پایان نامه های دانشگاهی

پایان نامه های کارشناسی ارشد خرید و فروش و معاوضه پایان نامه آرشیو پایان نامه مجموعه کامل پایان نامه دسترسی متن کامل پایان نامه های ایران داک (گنج)رشته حسابداری مدیریت دولتی بازرگانی مالی منابع انسانی زنجیره تامین حقوق جزا جرم شناسی بین الملل خصوصی عمومی برق قدرت مواد نساجی هنر هوافضا مقاله isi فناوری اطلاعات علوم ارتباطات معماری و شهرسازی برنامه ریزی شهری ریاضی زیست شناسی کشاورزی تربیت بدنی بازاریابی گرافیک پژوهش هنر تبدیل انرژی مشاوره ساخت و تولید صنایع غذایی رایگان پروژه تحقیق پژوهش مقاله پلیمر سمینار

  • ۰
  • ۰

استاد راهنما :

 

جناب آقای دکتر اکبر عالم تبریز

 

 

 

استاد مشاور:

 

جناب آقای دکتر محمد اسماعیل فدایی نژاد

 

 

 

تابستان ۱۳۸۹

 

 

 

 

 

 

 

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

 

 

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل اول کلیات ۲

 

۱-۱ مقدمه : ۳

 

۱-۲ بیان مسئله : ۴

 

۱-۳ ابعاد و محدوده مسئله ۵

 

۱-۴  اهمیت-ضرورت و نتایج احتمالی تحقیق ۶

 

۱-۵ پیشینه تحقیق ۷

 

۱-۶ اهداف تحقیق: ۸

 

۱-۷ فرضیات تحقیق ۸

 

۱-۸ روش تحقیق ۹

 

۱-۹   قلمرو زمانی مکانی موضوعی تحقیق ۹

 

۱-۱۰  جامعه آماری ۱۰

 

۱-۱۱روش نمونه گیری ۱۰

 

۱-۱۲ روش ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات ۱۰

 

۱-۱۳ تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی طرح ۱۱

 

۱-۱۳-۱ کارت امتیازی متوازن : ۱۱

 

۱-۱۳-۲ بازده سهام ۱۱

 

۱-۱۳-۳  سود هر سهم ( EPS) 12

 

۱-۱۳-۴  ارزش شرکت : ۱۲

 

۱-۱۳-۵ ریسک سیستماتیک : ۱۲

 

فصل دوم ادبیات ۱۳

 

بخش اول : کارت امتیازی متوازن ۱۴

 

۲-۱ مقدمه ۱۴

 

۲-۲  ارزیابی عملکرد و روش های سنتی ۱۴

 

۲-۳  ارزیابی عملکرد و روش های نوین ۱۷

 

۲-۳-۱  مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ( EFQM) 17

 

۲-۳-۲ مدل کاهش استراتژیک هزینه ها و بهبود عملکرد ( SCR&PI) 18

 

۲-۳-۳ مدل برتری سازمانی ( CED) 19

 

۲-۳-۴  مدیریت ارزش کسب شده ۲۰

 

۲-۳-۵ ارزیابی عملکرد به روش کارت امتیازی متوازن (BSC) 21

 

۲-۳-۵-۱  ارزیابی متوازن نسل اول ۲۵

 

الف – منظر مشتری : مشتریان ما را چگونه می بینند ؟ ۲۷

 

ب- منظر فرآیند های داخلی کسب و کار: ما باید در چه چیزی مهارت کسب کنیم ؟ ۳۱

 

ج – منظر رشد و یادگیری: آیا می توانیم به بهبود و ایجاد ارزش ادامه دهیم ؟ ۳۵

 

د- منظر مالی : در نظر سهامداران چگونه به نظر می رسیم ؟ ۳۷

 

۲-۳-۵-۲  ارزیابی متوازن نسل دوم ۳۹

 

۲-۳-۵-۳  ارزیابی متوازن نسل سوم ۴۰

 

۲-۳-۵-۴ گذر از نسل سوم روش کارت امتیازی متوازن به نسل چهارم ۴۵

 

بخش دوم : عملکرد مالی ۴۸

 

۲-۴ مقدمه : ۴۸

 

۲-۵ بازار سرمایه ایران : ۴۸

 

۲-۶ شاخص های مالی کارت امتیازی متوازن ۴۹

 

۲-۷ نسبت های مالی ۵۳

 

۲-۷-۱ نسبتهای کارایی ( فعالیت ) ۵۳

 

۲-۷-۲ نسبت های اهرمی ۵۴

 

۲-۷-۳ نسبت های نقدینگی ۵۴

 

۲-۸  بازده سهام : ۵۴

 

۲-۹   تفاوت نرخ : ۵۵

 

۲-۱۰   سود نقدی ناخالص هر سهم : ۵۵

 

۲-۱۱ مزایای حق تقدم : ۵۶

 

۲-۱۲   مزایای سهام جایزه : ۵۶

 

۲-۱۳ ریسک ۵۸

 

۲-۱۳-۱ منابع ریسک ۵۸

 

۲-۱۳-۲ انواع ریسک : ۶۰

 

۲-۱۳-۳ بتا: ۶۲

 

۲-۱۴ مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای: ۶۳

 

۲-۱۴  مروری بر تحقیقات پیشین ۶۴

 

فصل سوم روش تحقیق ۷۰

 

۳-۲ روش تحقیق ۷۱

 

۳-۲-۱ جهت گیری تحقیق ۷۱

 

۳-۲-۴ استراتژی تحقیق ۷۲

 

۳-۲-۵ اهداف تحقیق ۷۳

 

۳-۲-۵-۱ مطالعه اکتشافی ۷۳

 

۳-۲-۵-۲ مطالعه توصیفی ۷۴

 

۳-۲-۶ جامعه و نمونه آماری ۷۴

 

۳-۲-۷  افق زمانی ۷۶

 

۳-۲-۸ شیوه های گردآوری داده ها ۷۶

 

۳-۲-۸-۱ مصاحبه ۷۶

 

۳-۲-۸-۲ بررسی و مطالعات گسترده کتابخانه ای و جستجو در اینترنت ۷۷

 

۳-۲-۸-۳ پرسشنامه ۷۸

 

۳-۲-۹ سنجش روایی و پایایی پرسشنامه ۸۰

 

۳-۲-۹-۱ تعیین پایایی ( قابلیت اعتماد) پرسشنامه ۸۰

 

۳-۲-۹-۲ تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه ۸۲

 

۳-۴ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۸۲

 

۳-۵ روش اجرایی تحقیق ۸۷

 

فصل چهارم ۸۹

 

۴-۱ مقدمه ۹۰

 

۴-۲ بخش اول : بورس اوراق بهادار ۹۰

 

۴-۲-۲  بورس اوراق بهادار ۹۱

 

۴-۳ بخش دوم : آمار توصیفی ۹۴

 

۴-۳-۱-  خصوصیات جمعیت شناختی ۹۵

 

۴-۳-۲- توصیف سوال تخصصی پرسشنامه ۹۷

 

۴-۳-۳ نمرات کارت امتیازی متوازن شرکت ها ۹۷

 

۴-۴ بخش سوم : آمار استنباطی ۹۸

 

۴-۴-۱ فرضیه فرعی اول ۹۸

 

۴-۴-۲ فرضیه فرعی دوم ۱۰۰

 

۴-۴-۳ فرضیه فرعی سوم ۱۰۱

 

۴-۴-۴ فرضیه فرعی چهارم ۱۰۳

 

۴-۴-۵ فرضیه فرعی پنجم ۱۰۴

 

۴-۴-۶- تأثیر کارت امتیازی متوازن بر عملکرد مالی شرکت ها ۱۰۶

 

۴-۴-۷ یافته های فرعی تحقیق ۱۰۷

 

فصل  پنجم ۱۱۵

 

۵-۱ مقدمه ۱۱۶

 

۵-۲ مروری بر نتایج بدست آمده از تحقیق ۱۱۶

 

۵-۲-۱ نتیجه گیری فرضیه فرعی اول ۱۱۶

 

۵-۲-۲ نتیجه گیری فرضیه فرعی دوم ۱۱۷

 

۵-۲-۳ نتیجه گیری فرضیه فرعی سوم ۱۱۷

 

۵-۲-۴ نتیجه گیری فرضیه فرعی چهارم ۱۱۸

 

۵-۲-۵ نتیجه گیری فرضیه فرعی پنجم ۱۱۸

 

۵-۲-۶ نتایج اصلی و بحث ۱۱۸

 

۵-۳ نتایج فرعی حاصل از تحقیق ۱۲۱

 

۵-۴ پیشنهاد هایی برای تحقیقات آتی ۱۲۳

 

 

۵-۵ محدودیت های تحقیق ۱۲۳

 

۵-۶ پیشنهادات ۱۲۴

 

منابع ۱۲۶

 

پیوست ۱۳۱

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول ۲‑۱:مقایسه نقاط ضعف و قوت مدل EFQM 18

 

جدول۲‑۲:مقایسه نقاط ضعف و قوت مدل SCR & PI 18

 

جدول ‏۲‑۳:مقایسه نقاط ضعف و قوت مدل CED 19

 

جدول۲‑۴:پژوهش های صورت گرفته پیرامون کارت امتیازی متوازن ۲۱

 

جدول ‏۲‑۵ :سنجه های هادی و تابع عملکرد ۲۶

 

جدول ‏۲‑۶:نمونه های سنجه های منظر مشتری ۲۹

 

جدول ‏۲‑۷: نمونه های سنجه های منظر فرآیند های داخلی کسب و کار ۳۲

 

جدول ‏۲‑۸: نمونه های سنجه های منظر رشد و یادگیری ۳۵

 

جدول ‏۲‑۹: نمونه های سنجه های منظر مالی ۳۸

 

جدول ‏۲‑۱۰:معیار های مالی مهم ارزیابی عملکرد در ۷ کشور دنیا ۳۹

 

جدول ۳-۱ جدول محتوی پرسشنامه ۷۵

 

جدول ۵-۱ ضریب سنجه های مختلف کارت امتیازی متوازن۱۱۸

 

 

 

فهرت اشکال

 

شکل۲‑۱:چارچوب اولیه ارزیابی متوازن ۲۷

 

شکل ‏۲‑۲: نسل دوم ارزیابی متوازن ۴۰

 

شکل ‏۲‑۳ : چهارچوب فرآیند مدیریت استراتژیک ۴۱

 

شکل ‏۲‑۴: چرخه فرآیند مدیریت استراتژیک ۴۴

 

شکل ‏۲‑۵: ریسک سیستماتیک و غیر سیستماتیک ۶۱

 

شکل ‏۲‑۶ :رابطه ی ریسک و بازده نشان دهنده بتا ۶۲

 

شکل ۳-۱:مراحل تدوین و ارسال پرسشنامه ۷۷

 

شکل ۳-۲: انواع همبستگی بین دو متغیر.۸۳

 

شکل ۴-۱ : فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان ۹۱

 

شکل ۴-۲ : سطح تحصیلات پاسخ دهندگان.۹۱

 

شکل ۴-۳:میزان پاسخ در هر صنعت ۹۲

 

شکل ۴-۴ : رابطه سمت پاسخ دهندگان و جنبه های کارت امتیازی متوازن .۹۳

 

شکل ۴-۵ : درصد استفاده از کارت امتیازی متوازن۹۳

 

 

 

 

 

فهرست نمودار ها

 

نمودار ۳-۱ برازش نرمال بودن داده ها .۸۲

 

نمودار ۳-۲ چهارچوب نظری تحقیق۸۴

 

نمودار ‏۴‑۱: نمرات کارت امتیازی متوازن ۹۸

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول کلیات

 

 

 

۱-۱ مقدمه :

 

حیاتی که قابل اندازه گیری نباشد قابل زندگی نیست. نظامهای سنجش عملکرد با مقایسه نتایج واقعی، مقاصد و اهداف به مدیران در اجرای برنامه هایشان کمک می کند. اطلاع از اثربخشی و کارائی عوامل بکارگرفته شده برای رسیدن به هدف نهایی هر حرکت، می تواند به عنوان ملاک اصلی ارزیابی آن حرکت تعریف شود. بدین منظور تمام سازمان ها همواره در جهت ارزیابی و پایش وضعیت حیات خود اقدامات گوناگونی را انجام می دهند. بررسی های صورت گرفته بر روی سازمان های مختلف در دهه اخیر نشان می دهد که ارزیابی عملکرد به عنوان یک عامل حیاتی موفقیت[۱] به شمار می رود . با این حال تعداد زیادی از سازمان ها فرآیند های رسمی برای ارزیابی عملکرد خود را توسعه نداده و به کار نگرفته اند.(Cravens, karen, Piercy, Nigel, & Cravens, David,2000)

 

اندازه گیری عملکرد از جمله بهترین راه های بدست آوردن اطلاعات برای تصمیم گیری در سازمانهاست. مدیران همواره به دنبال آن بوده اند تا عملکرد سازمانهای خود را به واسطه مقیاس  مختلف ارزیابی نمایند. ابعاد مالی به طور سنتی برای اندازه گیری و ارزیابی عملکرد سازمانها به کار می رفته است (۱۹۹۹Neely, A.D,)، اما به دلیل محدودیت هایی که این اندازه های مالی داشته اند- از جمله تمرکز بر پیامد های کوتاه مدت، عدم توجه به بهبود مستمر و عملکرد رقبا و.- نیاز به تعیین شاخص ها غیر مالی نیز توسط سایر محققین تشخیص داده شده است. به عبارت دیگر صرف دانستن میزان سود خالص کافی نیست بلکه تبیین نیروهای محرک در پس هر موفقیت یا شکست و درک برتری های سازمانی است که می تواند موجب موفقیت کسب و کار در آینده شود.( ۲۰۰۱Kanji, G.K,)

 

 

مدیران ارشد می دانند که در سازمان، روش اندازه گیری به شدت بررفتار مدیران و کارکنان تأثیر می گذارد. مدیران همچنین آگاهند که معیار های حسابداری سنتی مانند بازده سرمایه گذاری و درآمد هر سهم، در محیطی که دنیای رقابتی امروز طلب می کند می تواند علائم گمراه کننده ای برای بهبود مداوم و نوآوری فعالیت ها، ارائه نمایند. باوجود اینکه معیارهای سنتی عملکرد مالی در دوران صنعتی به خوبی کار می کردند، اما باتوانایی ها و توانمندی های امروزه شرکت ها مناسبت کمتری دارند.

 

از هنگامی که مدیران و متخصصین سعی در جبران کمبود های روش های اندازه گیری عملکرد شرکت ها نمودند، برخی تلاش خود را برروی مناسب تر کردن معیار های مالی متمرکز نمودند و دیگران اعلام داشتند که معیارهای مالی را باید فراموش کرد چرا که بهینه سازی معیار های عملیاتی مانند زمان گردش کار و کاهش درصد کالاهای معیوب خود به خود باعث می شود که نتایج مالی مناسب تری به دنبال بیایند. اما باید گفت که مدیران نباید بین معیارهای مالی و عملیاتی یکی را انتخاب نمایند زیرا هیچ یک از این معیارهابه تنهایی نمی تواند از جامعیت کافی برخوردار باشند (حسینی, سیدمحمود, ۱۳۸۴)

 

یکی از روش ارزیابی موسسه، رویکرد کارت امتیازی متوازن است. توجه به جنبه های مختلف سازمان همچون مشتری ، یادگیری سازمان، فرآیندهای داخلی و بخصوص مالی این رویکرد را نسبت به دیگر رویکرد ها دارای مزیت نموده است. از طرفی شرکت ها نیز به دنبال حداکثر کردن ثروت سهامداران و روشهایی برای دستیابی به اهداف خود هستند. حال اینکه اجرای این رویکرد می تواند سازمان را به این هدف برساند یا نه مسئله ای است که در این تحقیق به آن خواهیم پرداخت.

  • ۹۹/۰۳/۳۱
  • مدیر سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

Qajar carpet مکان ­یابی هنر معماری

تبار شناسی Rasht city

واکنش پرکین اعتماد به نفس اثرات فرآیند توکوفرولی پوشش بدن Village sports ضریب تغییرات روش آدومیان ژئوکالچر

Health assessment Hungry estimate ارشد پلیمر اسید آمینه پوشش بدن Like facades Public Schools

شرکت‌های تولیدی کلیله و دمنه افزایش وزن اصلاح ژنتیک میزان دینی طراحی کی وال

سالمند آزاری رویکرد احیا Fluorescence Teenage girl اثرات فرآیند Employment climate change Fertilizer 2 fluid flow ژئومکانیکی market regulation

آب و فاضلاب بازیابی گوگرد

هندو ایرانی مهندسی نساجی توسعه اقتصادی تصاویر x ray Gestational age

آینده ­نگری سبز آسیلال کار مختلط چهارگانه ژنو اسکندرنامه افزایش حلالیت ظرفیت قطع Purchase customers windows nt wind instruments

سرمایه فکری هنر معماری

ظلم ستیزی اثبات پایداری میزان دینی ترافیک شهری

شاه ‎پسند Future market پل های مورب و رتبه بندی توسعه اقتصادی ترافیک شهری wind instruments

افزایش وزن مایعات گازی فرهنگ سیاسی تلفیق دانش بومی

کاهش اراضی هنر معماری

اسکندرنامه سوگنو t s نابهنجاری رفتاری مسئولیت کیفری بیس فنول عدد اکتان Extrapolation کنترل‌کننده رضایتمندی برند سود مندی مزد ثابت بهداشت تغذیه تخریب اگزرژی اثرات فرآیند هوش کلامی تجزیه پروتئوم Gestational age

Transit of goods Morphodynamics رضایت مشتری

برق فشار قوی

نوستالژیک تقاضای بیمه عمر

واردات قطعی فشار مراقبتی حفره دهان سمینار عمران عدد اکتان urban edge تکنیک دلفی فازی Earthquake هموزیگوسیتی Damage repair

Hungry estimate واکنش پرکین اسید آمینه طرح مطالعاتی فرهنگ کیفیت Employment Social commitment Switchgears کنترل‌کننده Peace education

مهندسی نساجی آموزش صبر باور دینی سود معکوس Extrapolation رضایت زناشوئی

wind instruments Purchase customers ادله جرم تیر های بتنی مکان ­یابی آزمایشگاه آزمایشگاه سیستم های DG پنیر محلی عملکرد سازمانی توسعه دانش Social commitment Oil revenues

روش آدومیان Compost fertilizer

تولید بروش HI ادله جرم مایعات گازی

در زمان اتمام کار، برای ارسال متن یا فایل های تحویلی، با استفاده از دکمه‌ی «تحویل سفارش» وارد فرم تحویل سفارش شوید. در غیر این صورت سفارش شما در وضعیت «در حال انجام» باقی خواهد ماند.  

چشمه لرزه زا power converter Oil revenues ضریب تغییرات فروش نقدی تحلیل AHP مهندسی نساجی برق فشار قوی داوری خارجی Gestational age

کدگذار تنک انحلال وکالت

فناوری(UTAUT) مزد ثابت فروش نقدی اختلافات

فرهنگ کیفیت افزایش حلالیت پوشش بدن

تحلیل ساختاری

تحلیل ساختاری Indian and Iranian تمرین هوازی چهارگانه ژنو ادله جرم نگهداری غذا جراحی عمومی موضوع بیمه جراحی باز سنگ صنایع نسوز

برانگیختگی urban edge climate change

واردات قطعی چالش های حقوقی

Aluminizing The nature of hope Diwan Jami ظرفیت قطع تجزیه پروتئوم صنایع نسوز

رشد اقتصادی Village sports شاه ‎پسند صادرات برنج عدد اکتان Special crimes میزان دینی فروش نقدی

ظلم ستیزی چهارگانه ژنو معنادرمانی گروهی بیمه سلامت Future market کدگذار تنک Shared identity Indian and Iranian روغن ماهی

جریان نقد آزاد سواد جسمانی

اعتماد به نفس fast music تبار شناسی اعتماد به نفس Sociological روش ماهونی رشته برق مخابرات نابهنجاری رفتاری ظرفیت قطع fast music

اکسپرسیونیست مکان ­یابی موانع خدماتی کنترل رمپ رضایت زناشوئی

مسئولیت کیفری Shared identity Service system Ideological

تئوری دوگان

اکسپرسیونیست market regulation

نوستالژیک وارث کودک Health assessment

ظلم ستیزی سواد مالی سکولاریزاسیون هموزیگوسیتی تنش روتور موضوع بیمه تولید بروش HI Damage repair Alexithymia رشد اقتصادی Health assessment مضامین اشعار کنترل رمپ تخریب اگزرژی کسب وکار اختلالات رشدی Aluminizing چارچوب CMMI رضایتمندی برند واکنش پرکین Sociological صادرات برنج گیاهان زینتی مکان ­یابی سود انباشته سکولاریزاسیون آینده ­نگری توکوفرولی Fluorescence توریسم ورزشی اضافه وزن بیمه سلامت ترافیک شهری آموزش صبر Village sports کدگذار تنک Aluminizing سبز آسیلال Javascript Switchgears Diwan Jami Hungry estimate Extrapolation urban edge خشونت مردان Oil revenues بیوسولفور ارشد پلیمر

نکات خرید تلوزیون

فشار مراقبتی روش آدومیان understand بیس فنول مدیریت سیلاب برانگیختگی box section جراحی عمومی ادراک حسی حرکتی جراحی باز سنگ مایعات گازی تولید بروش HI رمانتیسیسم فشار مراقبتی Behavior factor

توریسم ورزشی سیستم سلولی چارچوب CMMI تحلیل AHP Social commitment The nature of hope Special crimes تکنیک دلفی فازی سکولاریزاسیون ادراک حسی حرکتی مدل پیشنهادی آب و فاضلاب تقاضای بیمه عمر فروش نقدی منطق فازی سواد مالی چالش های حقوقی اکراه بر اراده داوری خارجی چارچوب CMMI رویکرد احیا کنترل رمپ مسئولیت کیفری اسرای آزاد شده کسب وکار Rasht city

تئوری دوگان داوری خارجی Special crimes شرکت‌های تولیدی سوگنو t s رضایتمندی برند سواد جسمانی

fast music بازده عملیاتی سود انباشته موانع خدماتی اختلالات رشدی خستگی عضلات صنایع نسوز

Brand evidence box section Transit of goods سمینار عمران درآمد شهرداری سود مندی تعدیل گر جنسیت climate change

هندو ایرانی

AIM theory Javascript Fertilizer 2 سواد جسمانی

گیاهان زینتی تولید بروش HI Diwan Jami روش ماهونی سود مندی Fertilizer 2 خشونت مردان اخلاق مدیریتی ژئومکانیکی روش های تدریس درآمد شهرداری چالش های حقوقی مضامین اشعار understand اضافه وزن افزایش وزن Ideological باور دینی تصاویر x ray تنش روتور رمانتیسیسم Heart disease fast music

هندو ایرانی رشته برق مخابرات توریسم ورزشی آینده ­نگری کنترل‌کننده گیاهان زینتی چشمه لرزه زا Content model عملکرد کمی Heart disease رضایت مشتری

رضایت زناشوئی

ذهن سپهر Employment جراحی باز سنگ درآمد شهرداری
فریلنسر گرامی، طبق شرایط استفاده از خدمات سایت، مواردی نظیر طراحی گرافیکی، ترجمه و تولید محتوا جهت تکمیل سفارش باید متناسب با سلیقه‌ی خریدار باشند. لذا پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که کار را به صورت کامل انجام دهید، در ابتدا یک نمونه‌ی اولیه از کار را برای مشتری ارسال نمایید و نظر مشتری را جویا شوید. سپس درصورتی که طرح و سبک کار مورد پسند خریدار بود کار را ادامه داده و به طور کامل تحویل دهید.
Future market آب و فاضلاب Shared identity

AIM theory تکنیک دلفی فازی windows nt windows nt Content model بیمه سلامت Behavior factor سیستم های اطلاعاتی مضامین اشعار Peace education

box section نقش رضایت مندی تخریب اگزرژی شاه ‎پسند فشار مراقبتی تجزیه پروتئوم تنش روتور عملکرد سازمانی تلفیق دانش بومی

ذهن سپهر فرهنگ سیاسی اخلاق مداری

Transit of goods خشونت مردان تحلیل AHP ژئوکالچر طراحی کی وال

Alexithymia فرهنگ سیاسی شرکت‌های تولیدی اثبات پایداری Teenage girl Rasht city

روش ماهونی Purchase customers Public Schools

روش هامرز نقش رضایت مندی اصلاح ژنتیک Fuel cell مزد ثابت آزمایشگاه Like facades عملکرد سازمانی اکراه بر اراده inventory موتور القایی

سالاری فر

Fertilizer 2 تجزیه پروتئوم inventory

موتور القایی روش هامرز Sociological گیاهان زینتی heart attack کدگذار تنک سرمایه فکری بهای تمام شده اثبات پایداری

The nature of hope اسید آمینه Ansal onion b

فناوری(UTAUT) بیوسولفور تلفیق دانش بومی

برانگیختگی توسعه اقتصادی cash market و رتبه بندی رضایت مشتری

Content model رمانتیسیسم

اکسپرسیونیست Morphodynamics رضایت زناشوئی

افزایش حلالیت برق فشار قوی سیستم های DG ژئومکانیکی بیس فنول

واردات قطعی understand

بازده عملیاتی

فناوری(UTAUT) inventory اختلالات رشدی رشد اقتصادی Like facades Ansal onion b تصاویر x ray Employment هموزیگوسیتی بیوسولفور سبز آسیلال

Brand evidence cash market Future market Ideological Morphodynamics تعدیل گر جنسیت ویندوز NT Brand evidence ویندوز NT اسکندرنامه سنسور رطوبت نابهنجاری رفتاری Switchgears جریان نقد آزاد

اسرای آزاد شده Health assessment سیستم سلولی آموزش صبر توکوفرولی The nature of hope ادراک حسی حرکتی کسب وکار تمرین هوازی تقاضای بیمه عمر کلیله و دمنه cheese plant رویکرد احیا cheese plant نگهداری غذا اصلاح ژنتیک

iran رشته برق مخابرات جریان نقد آزاد Compost fertilizer

Ansal onion b

ویندوز NT ژئوکالچر تئوری دوگان کنترل رمپ منطق فازی نقش رضایت مندی ظرفیت قطع

wind instruments