عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان
۲. ۱٫ ۳. ۴٫ نحوه اجرای برنامه فلسفه برای کودکان
در این برنامه، دانشآموزان یک کلاس، به همراه معلمشان دورِ هم مینشینند و رودررو، با یکدیگر بحث میکنند. دانشآموزان با قرائت بخشی از داستان با صدای بلند، کلاس را آغاز میکنند. توزیع یکسان وقت در میان کودکان بر عهده معلم است و به طور جدی به این موضوع توجه میشود؛ چرا که پیامدها و الزامهای دموکراتیکی به همراه دارد. وقتی قرائت یک بند تمام شد، معلم با پرسش از دانشآموزان بحث را آغاز میکند (ناجی، ۱۳۸۳). در ادامه، معلم ممکن است تمرینی را در خصوص موضوع بحث از کتاب کمکآموزشی مطرح کند و بحث در چارچوب مشخصی ادامه یابد. از این طریق، فکر دانشآموزان برانگیخته میشود و آنها میآموزند که چگونه باهم گفتوگو کنند و نحوه تأمل در کنار هم را یاد بگیرند، در عین حال که برای خودشان فکر میکنند. توجه به این نکته ضروری است که شیوههای اجرایی برنامه فلسفه برای کودکان بنا به نوع نگاه نظری رویکردهای مختلف این برنامه، شکلهای متنوعی به خود میگیرد و به گونههای مختلف قابل اجراست.
در ادامه با نظر به سبک و سیاق اجرایی فعالان این جنبش در کشورهای مختلف به فهم دقیقتری از این مطلب خواهیم رسید.
سوالات یا اهداف پایان نامه :
این پژوهش به دنبال بررسی و پاسخگویی به پرسشهای زیر است:
رهآورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای محتوای «برنامه فلسفه برای کودکان» چه میتواند باشد؟
رهآورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای روش «برنامه فلسفه برای کودکان» چه میتواند باشد؟
رهآورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای ارزیابی «برنامه فلسفه برای کودکان» چه میتواند باشد؟
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان
- ۹۵/۰۵/۱۳