عنوان کامل پایان نامه : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان
۲. ۴٫ ۱٫ ۲. آنمارگارت شارپ (۲۰۱۰–۱۹۴۲)
یکی دیگر از چهرههای سرشناس و مؤثر در شناساندن و توسعه فلسفه برای کودکان، شارپ است که بیشتر بهعنوان همراه و همکار لیپمن در مؤسسه پیشبرد فلسفه برای کودکان شناخته میشود. عمده فعالیتهای وی، در زمینه نگارش داستانهای فلسفه برای کودکان و راهنماهای آموزشی و همچنین برگزاری کارگاهها و شرکت در سمینارهای مختلف، جهت ترویج این برنامه است، در این راستا چهارده کتاب در ارتباط با فلسفه برای کودکان و ده داستان فلسفی کوتاه تألیف کرده است و بیش از سیوپنج مقاله در مجلات معتبر درباره آموزشوپرورش و مسائل مربوط، مانند فلسفه برای کودکان و کندوکاو فلسفی به چاپ رسانده است (ناجی،۱۳۸۷: ۵۱).
وی داستان فلسفی را ابزاری برای یادگیری تفکر فلسفی و کوششی میداند که کودکان را به کندوکاو درمورد مفاهیم و شیوههای فلسفی ترغیب میکند (شارپ، ۱۳۸۷: ۵۲).
سوالات یا اهداف پایان نامه :
این پژوهش به دنبال بررسی و پاسخگویی به پرسشهای زیر است:
رهآورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای محتوای «برنامه فلسفه برای کودکان» چه میتواند باشد؟
رهآورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای روش «برنامه فلسفه برای کودکان» چه میتواند باشد؟
رهآورد هرمنوتیک فلسفی گادامر برای ارزیابی «برنامه فلسفه برای کودکان» چه میتواند باشد؟
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : رهاوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای برنامه فلسفه برای کودکان
- ۹۵/۰۵/۱۳