عنوان کامل پایان نامه :بررسی تاثیر بازی درمانی شناختی-رفتاری برمهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده ۱۰-۷ ساله با عملکرد بالا
۲-۴- نقایص زبانی:
اکثر افراد درخودمانده یا قادر به صحبت کردن نیستند یا در فراگیری زبان تاخیر خیلی زیادی نشان میدهند. زبانی که آنها به کار میبرند و سبک گفتاری آنها بسیار عجیب است. این افراد گفتارشان به صورت تکرار عبارتها است(هالجین[۱]، ۱۹۴۸؛ ترجمه سیدمحمدی، ۱۳۹۰). برآوردها حاکی از این است که ۵۰ درصد از کودکان درخودمانده در تکلم کارکردی ناموفق دارند. در واقع اگرچه بعضی از کودکان از نظر فیزیولوژیکی دارای اجزای سالم برای تکلم هستند اما فقط اصواتی محدود را از خود تولید میکنند و قادر به تکلم نیستند. شایان ذکر است که در کودکانی که قادر به تکلم هستند، تمایل به پژواکگویی دارند و لغات و عبارتهای بیان شدهی دیگران را تکرار میکنند. به طور کلی کودکان درخودمانده دو نوع پژواکگویی را بروز میدهند که پژواکگویی آنی و پژواکگویی تاخیری نامیده میشوند. پژواکگویی آنی هنگامی رخ میدهد که کودک به تکرار چیزی میپردازد که در همان لحظه شنیده است. احتمالا در موقعیتهای یادگیری ناآشنا در برخورد با تکالیف ناآشنا، پژواکگویی آنی کودکان درخودمانده افزایش مییابد. در پژواکگویی تاخیری، کودک لغات و عباراتی را که در چند ساعت، چند روز یا ماههای قبل شنیده است را تکرار میکند. این تکلم پژواک گویانه عموما بی ربط و از لحاظ مضمون نامناسب است( کرانوچیل[۲]، ۱۹۴۹؛ ترجمه نائنیان، ۱۳۸۸).
[۱]Halgin
[۲]Kratochwill
سوالات یا اهداف پایان نامه :
آیا بازیدرمانی شناختی-رفتاری بر مهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده با عملکرد بالا تاثیر دارد؟
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی تاثیر بازی درمانی شناختی-رفتاری برمهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده ۱۰-۷ ساله با عملکرد بالا
- ۹۵/۰۵/۱۱