عنوان کامل پایان نامه :بررسی تاثیر بازی درمانی شناختی-رفتاری برمهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده ۱۰-۷ ساله با عملکرد بالا
۲-۶-۱- عوامل ژنتیکی
اکنون بسیاری از محققان معتقدند که درخودماندگی به دلیل تعاملات ژنهای مختلف و ترکیبهای متفاوت آنها بوجود میآید و نوع ترکیب ژنها خفیف و یا شدید بودن درخودماندگی را مشخص میسازد. تحقیقات اخیر احتمال تعامل ۱۰ تا ۱۵ ژن را عامل بهوجود آمدن درخودماندگی میدانند. معتبرترین مدارک برای وراثتی بودن درخودمانگی، از بررسی درقلوها و خانوادهی این افراد بهدست آمده اند. دربررسی دوقلوها، شیوع درخودمانگی در ۶۰ درصد و شیوع طیف درخودماندگی در ۹۰ درصد دوقلوهای همسان دیده میشود. در حالی که کمترین میزان بین ۰ تا ۱۰ درصد میان دوفلوهای دو تخمکی دیده میشود. بررسی خانوادهها نشان میدهد که ۳ تا ۷ درصد کودکان ازدواج های خانوادگی و ۸ درصد خانوادههایی که سابقه درخودمانگی در فامیل داشتند، کودکانشان در طیف درخودمانگی قرار میگرفتند( مش، ۲۰۰۶).
پژوهش های موجود سرنخهای امیدوارکنندهای در مورد ژنهای احتمالی درگیر در بروز درخودمانگی بدست دادهاند. این تحقیقات نشان میدهند که مناطقی از کروموزومهای ۷، ۲، ۴، ۱۵ و ۱۹ احتمالا در ژنتیک درخودماندگی نقش دارند( ساودک، ۲۰۰۷؛ ترجمه رضاعی، ۱۳۸۸).
شواهدی نیز در دست است که نشان میدهد خانوادههای دارای کودک درخودمانده ممکن است صفات کودکان درخودمانده مانند انزواطلبی یا گرایش به رفتارهای تکراری را داشته باشند( لندریگن[۱]، ۲۰۱۰).
[۱]Landrigan
سوالات یا اهداف پایان نامه :
آیا بازیدرمانی شناختی-رفتاری بر مهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده با عملکرد بالا تاثیر دارد؟
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی تاثیر بازی درمانی شناختی-رفتاری برمهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده ۱۰-۷ ساله با عملکرد بالا
- ۹۵/۰۵/۱۱