جدول 4-7 شاخصهای توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش در پسران.82
جدول 4- 8 شاخصهای توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش در دختران.83
جدول 4-9 ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش در کل دانشجویان85
جدول 4-10 ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش در دانشجویان پسر85
جدول 4-11 ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش در دانشجویان دختر.85
جدول 4-12 خلاصه مدل رگرسیون86
جدول 4-13 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیونهای متعدد و اضطراب اجتماعی در کل دانشجویان.86
جدول4-14 تعیین پیش بینی اضطراب اجتماعی بر اساس متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی87
جدول 4-15 خلاصه مدل رگرسیون.88
جدول 4-16 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیونهای متعدد و اضطراب اجتماعی در دانشجویان پسر88
جدول4-17 تعیین پیش بینی اضطراب اجتماعی براساس متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی در دانشجویان پسر.89
جدول 4-18 خلاصه مدل رگرسیون.90
جدول 4-19 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیونهای متعدد و اضطراب اجتماعی در دانشجویان دختر90
جدول 4-20 تعیین پیش بینی اضطراب اجتماعی بر اساس متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی در دانشجویان دختر.91
جدول 4-21 همبستگی اضطراب اجتماعی و خرده مقیاسهای حساسیت اضطرابی92
جدول 4-22 همبستگی اضطراب اجتماعی و خرده مقیاسهای عدم تحمل بلاتکلیفی93
جدول 4-23 همبستگی اضطراب اجتماعی و خرده مقیاسهای ذهن آگاهی93
جدول4-24 خلاصه مدل رگرسیون94
جدول4-25 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش در اضطراب اجتماعی94
جدول4-26 تعیین پیش بینی اضطراب اجتماعی بر اساس خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی در کل دانشجویان.95
جدول 4-27 خلاصه مدل رگرسیون.96
جدول4-28 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش در اضطراب اجتماعی96
جدول4-29 تعیین پیش بینی اضطراب اجتماعی براساس خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی در دانشجویان پسر97
جدول 4-30 خلاصه مدل رگرسیون.98
جدول4-31 تحلیل واریانس مربوط به رگرسیون خرده مقیاسهای متغیرهای پژوهش در اضطراب اجتماعی98
جدول4-32 تعیین پیش بینی اضطراب اجتماعی براساس خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی در دانشجویان دختر99
جدول4-33 مقایسه میانگین نمرات دو گروه دانشجویان دختر و پسر در متغیرهای پژوهش.100
جدول 4-34 مقایسه میانگین نمرات دو گروه دانشجویان دختر و پسر در خرده مقیاسهای مربوط به متغیرهای پژوهش.101
چکیده
مقدمه: اضطراب اجتماعی یکی از ناتوان کنندهترین اختلالات اضطرابی میباشد که از ابتدای نوجوانی نشانه های آن شروع شده و تا دورههای بعدی تحول، تداوم پیدا می کند و در زندگی شخصی، تعاملات اجتماعی، زندگی حرفهای و سایر ابعاد عملکردی فرد سازش نایافتگی ایجاد می کند. مطالعات متعددی عوامل مرتبط با این اختلال را بررسی کردهاند، و با توجه به فقدان مطالعاتی که سهم متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی را در اختلال اضطراب اجتماعی در ایران تصریح نماید مطالعه کنونی شکل گرفته است .
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین الگوی پیش بینی اضطراب اجتماعی از راه بررسی متغیرهای حساسیت اضطرابی، عدم تحمل بلاتکلیفی و ذهن آگاهی به عنوان پیش بینی کنندههای اضطراب اجتماعی بوده است.
- ۹۹/۰۲/۲۹