عنوان کامل پایان نامه :مقایسه ویژگیهای شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی
فصل دوم :
مبانی نظری و
پیشینه تحقیق
اینترنت به خودی خود ابزاری بیطرف و خنثی است که در ابتدا برای تسهیل تحقیقات در بین نهادهای علمی و نظامی به وجود آمد، اما این که اکنون مردم چگونه از آن استفاده میکنند، مشکل عمدهای را بین جامعه و بهداشت روانی ایجاد کرده است. بدون شک روش زندگی افراد و رفتارهایی که در گستره عمر از خود نشان میدهند به طور مستقیم یا غیرمستقیم، سلامت آنان را تحت تأثیر قرار میدهد. متخصصین حوزه سلامت با ارائه شواهد تجربی محکم ثابت کردهاند که رفتارهای آسیبزا از جمله استفاده بیش از حد از اینترنت و رایانه میتواند سلامت افراد را در معرض خطر قرار دهد.
در این فصل ابتدا به مطالبی درباره تعریف اینترنت پرداخته، سپس اختلال اعتیاد به اینترنت ، نشانهها و علائم بالینی، ملاکهای تشخیصی، طبقهبندی، ویژگیهای روانی و نظریههای مربوط به اعتیاد به اینترنت، بیماری های اینترنتی و روشهای پیشگیری از مبتلا شدن به اعتیاد به اینترنت مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه به مقوله شخصیت، رویکردها و نظریههای مربوط به شخصیت، مدل پنجعاملی شخصیت و پیشینه تاریخی آن و ابعاد شخصیت در این مدل پرداخته و در ادامه رشد اجتماعی، نشانههای رشد اجتماعی، مراحل رشد اجتماعی مطرح میشود. درنهایت تحقیقات انجام گرفته در داخل و خارج مطرح میشود.
سوالات یا اهداف پایان نامه :
۱-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی روان رنجور خویی دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی
۲-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی برون گرایی دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی
۳-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی گشودگی نسبت به تجربه دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی
۴-شناخت تفاوت بین ویژگی شخصیتی سازش پذیری دو گروه کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و کودکان عادی
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مقایسه ویژگیهای شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی معتاد به اینترنت و عادی در مدارس ابتدایی
- ۹۵/۰۵/۲۲