عنوان کامل پایان نامه : مقایسه ویژگیهای شخصیتی سرشت و منش در گروهی از معلمان و پرستاران
۶ـ۱ تعریف نظری متغیرها
۱ـ۶ـ۱ ویژگیهای شخصیتی: مجموعهای از صفات و ویژگیهای گوناگونی که تأثیر اساسیتر و عمیقتری از ظاهر بدنی دارند، ویژگیهایی که نسبتاً پایدار هستند اما گاهی بسته به شرایط محیطی نیز تغییر میکند و ممکن است مستقیماً قابل مشاهده نباشند(شولتز و شولتز، ۱۹۹۴).
۲ـ۶ـ۱ نوجویی : فعالسازی رفتاری در پاسخ به محرکهای نو و نشانههای پاداش و رهایی از تنبیه است. تفاوتهای فردی در چنین قابلیتی نوجویی نامیده میشود.
۳ـ۶ـ۱ آسیبپرهیزی : بازداری رفتاری در پاسخ به محرکهای تنبیه یا نبودن پاداش است. تفاوتهای فردی در قابلیت وقفه یا بازداری رفتاری آسیبپرهیزی نامیده میشود.
۴ـ۶ـ۱ پاداشوابستگی : رفتاری که با پاداش تقویت میشود معمولاً تا مدتی پس از قطع پاداش ادامه مییابد. کلونینجر، تفاوتهای فردی در تداوم پاسخ پس از قطع پاداش را پاداشوابستگی نامگذاری کرد.
۵ـ۶ـ۱ پشتکار : تلاش و استمرار فرد در راستای دستیابی به هدف یا اهداف را گویند. میزان مقاومت فرد در چنین قابلیتی پشتکار نامیده میشود.
۶ـ۶ـ۱ خودراهبری : بعد خودراهبری بر پایهی پنداشت از خویشتن به عنوان یک فرد مستقل و دارای زیر مجموعههای وحدت، احترام، عزت، تأثیربخشی، رهبری و امید تعریف شده است.
۷ـ۶ـ۱ خودفراروی : بعد خودفراروی بر پایهی مفهومی از خویشتن به عنوان بخشی از جهان و منابع پیرامون آن مطرح شده است که با پندارهای حضور رازگونه، ایمان مذهبی و متانت و صبوری غیر مشروط همراه است.
سوالات یا اهداف پایان نامه :
مقایسه ویژگیهای شخصیتی سرشت و منش در گروهی از معلمان و پرستاران
۲ـ۴ـ۱ اهداف جزئی :
۱ـ۲ـ۴ـ۱ مقایسه ویژگیهای سرشت و ابعاد آن
۲ـ۲ـ۴ـ۱ مقایسه ویژگیهای منش و ابعاد آن
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : مقایسه ویژگیهای شخصیتی سرشت و منش در گروهی از معلمان و پرستاران
- ۹۵/۰۵/۲۱