سایت تخصصی پایان نامه های دانشگاهی

سایت تخصصی بررسی پایان نامه های دانشگاهی

سایت تخصصی پایان نامه های دانشگاهی

سایت تخصصی بررسی پایان نامه های دانشگاهی

پایان نامه های کارشناسی ارشد خرید و فروش و معاوضه پایان نامه آرشیو پایان نامه مجموعه کامل پایان نامه دسترسی متن کامل پایان نامه های ایران داک (گنج)رشته حسابداری مدیریت دولتی بازرگانی مالی منابع انسانی زنجیره تامین حقوق جزا جرم شناسی بین الملل خصوصی عمومی برق قدرت مواد نساجی هنر هوافضا مقاله isi فناوری اطلاعات علوم ارتباطات معماری و شهرسازی برنامه ریزی شهری ریاضی زیست شناسی کشاورزی تربیت بدنی بازاریابی گرافیک پژوهش هنر تبدیل انرژی مشاوره ساخت و تولید صنایع غذایی رایگان پروژه تحقیق پژوهش مقاله پلیمر سمینار

  • ۰
  • ۰

مرتب و کامل است)

Contents

1-1- مقدمه. 12-

1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 61

1-3- سئوالات تحقیق.. 81

1-4- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش… 19

1-5- مبانی نظری پیشینه تحقیق.. 20

1-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………..31

1-7- نمونه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………….31

1-8- ابزارهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………..31

1-9- شیوه انجام تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….31

1-10- شیوه تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………………………………..32

فصل دوم -ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….33

2-1- صنعت شوینده………………………………………………………………………………………………………………………………34

2-1-1- اهمیت شوینده ها و پاک کننده ها………………………………………………………………………………………………34

2-1-2- تاریخچه تأسیس صنعت شوینده در ایران…………………………………………………………………………………..35

2-1-3- جایگاه و موقعیت صنعت شوینده در صنایع ایران………………………………………………………………………..37

2-1-4- بررسی وضعیت داخلی صنعت شوینده در صنایع شیمیایی…………………………………………………………..38

2-1-5- فرصت های فراروی صنعت شوینده……………………………………………………………………………………………..40

2-1-6- محدودیت ها و تهدیدهای فراروی صنعت شوینده………………………………………………………………………..41

2-2- تجارت الکترونیک…………………………………………………………………………………………………………………………42

2-2-1- تاریخچه تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………………………….42

2-2-2- تعریف تجارت الکترونیک…………………………………………………………………………………………………………..44

2-2-3- مزایا و معایب تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4- بسترهای لازم برای تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………….45

2-2-5- مدل های تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………………………………46

2-2-5-1- تجارت فروشنده با فروشنده………………………………………………………………………………………………….46

2-2-5-2- تجارت فروشنده با مصرف کننده…………………………………………………………………………………………..47

2-2-5-3- تجارت مصرف کننده با مصرف کننده…………………………………………………………………………………….47

2-2-5-4- تجارت مصرف کننده با فروشنده…………………………………………………………………………………………..48

2-2-5-5- تجارت منطقه به منطقه………………………………………………………………………………………………………..48

2-2-5-6- تجارت فروشنده با اداره………………………………………………………………………………………………………..49

2-2-5-7- تجارت مصرف کننده با اداره………………………………………………………………………………………………….49

2-2-6- تجارت الکترونیک در ایران………………………………………………………………………………………………………..49

2-2-7- خرید و فروش الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………………50

2-2-8- مزایای خرید و فروش اینترنتی…………………………………………………………………………………………………..51

2-2-9- علل گسترش خرید و فروش اینترنتی…………………………………………………………………………………………53

2-2-10- بخش های پرطرفدار خرید و فروش الکترونیکی…………………………………………………………………………54

2-2-11- فروشگاه اینترنتی…………………………………………………………………………………………………………………….56

2-2-11-1- مزایا و ویژگی های فروشگاه اینترنتی…………………………………………………………………………………….56

2-2-11-2- مشخصات فروشگاه الکترونیکی……………………………………………………………………………………………57

2-2-11-3- قابلیت های فروشگاه الکترونیکی…………………………………………………………………………………………58

2-2-11-4- رفتار ارتباطی مشتریان در خرید اینترنتی…………………………………………………………………………….63

2-3-1- مدل کسب و کار و مدل کسب و کار الکترونیکی………………………………………………………………………….65

2-3-1-1- مدل کسب و کار…………………………………………………………………………………………………………………….65

2-3-1-2- عوامل تأثیرگذار در تغییر مدل کسب و کار……………………………………………………………………………..65

2-3-1-3- تعاریف مدل های کسب و کار…………………………………………………………………………………………………66

2-3-1-4- چشم انداز تاریخی مدل کسب و کار……………………………………………………………………………………….70

2-3-1-5- تعریف اجزای یک مدل کسب و کار………………………………………………………………………………………..73

2-3-1-6- مدل جدید کسب و کار………………………………………………………………………………………………………….74

2-3-1-7- مدل کسب و کار برای بخش اصلی نوآوری در پروژه ها…………………………………………………………….74

2-3-1-8- ساختار ی مدل کسب و کار…………………………………………………………………………………………………..75

2-3-1-9- یک مدل کسب و کار موفق……………………………………………………………………………………………………76

2-3-1-10- علل ناکارآمدی مدل های کسب و کار……………………………………………………………………………………77

2-3-1-11- کتاب خلق مدل کسب و کار………………………………………………………………………………………………….78

2-3-1-12- تکامل مفهوم مدل کسب و کار استروالدر و همکاران …………………………………………………………….78

2-3-1-13- ساختار مفهومی مدل کسب وکار…………………………………………………………………………………………..80

2-3-1-14- تفاوت های مدل کسب و کار   و استراتژی……………………………………………………………………………..82

2-3-1-15- سطوح سه گانه مفهومی مدل کسب و کار……………………………………………………………………………..83

2-3-1-16- جایگاه مدل کسب و کار در شرکت……………………………………………………………………………………….84

2-3-1-17- سلسله مراتب مفهومی مدل کسب و کار ……………………………………………………………………………..88

2-3-1-18- بررسی جوانب مختلف مدل کسب و کار………………………………………………………………………………..89

2-3-1-19- انعطاف مدل کسب و کار و سایر مزایای آن…………………………………………………………………………….89

2-3-2- مدل کسب و کار الکترونیک……………………………………………………………………………………………………….90

2-3-2-1- تعاریف مدل کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………………………………..91

2-2-2-2- ظرفیت های مدل کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………………………..92

2-3-2-3- اهداف عمده ایجاد کسب و کارهای الکترونیکی………………………………………………………………………92

2-3-2-4- مهمترین مزایای کسب و کار الکترونیکی برای شرکت ها…………………………………………………………92

2-3-2-5- طبقه بندی مدل های کسب و کار………………………………………………………………………………………….93

2-3-2-6- اجزای مدل کسب و کار ازدیدگاه صاحبنظران…………………………………………………………………………98

2-3-2-7- اجزاء مدل کسب و کار ازدیدگاه آفوا و توکی………………………………………………………………………….98

2-3-2-8- اجزاء مدل کسب و کار از دیدگاه آلت و زیمرمن……………………………………………………………………..99

2-3-2-9- اجزاء مدل کسب و کار از دیدگاه استهلر………………………………………………………………………………..100

2-3-3- مدل های کسب و کار  درفضای برخط………………………………………………………………………………………..101

2-3-4- دستاوردهای فناوری وب برای کاربران و مشتریان………………………………………………………………………102

2-3-5- روش هاس کسب درآمد در فضای برخط……………………………………………………………………………………103

2-3-6- جمع بندی مفهوم مدل کسب و کار در این پژوهش…………………………………………………………………….105

2-3-7- الگوهای طراحی مدل کسب و کار……………………………………………………………………………………………..106

2-3-7-1- الگوی فابر و همکاران…………………………………………………………………………………………………………..106

2-3-7-2- الگوی MAPIT……………………………………………………………………………………………………………………107

2-3-7-3- الگوی IDEA………………………………………………………………………………………………………………………107

2-3-7-4- الگوی VISOR……………………………………………………………………………………………………………………108

2-3-7-5- الگوی FBBM…………………………………………………………………………………………………………………….109

2-3-7-6- الگوی پویا…………………………………………………………………………………………………………………………..110

2-3-7-7- الگوی طراحی سازمانی…………………………………………………………………………………………………………110

2-3-7-8- الگوی طراحی فناوری………………………………………………………………………………………………………….110

فصل سوم – روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….112

3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………….113

3-2- نقشه علمی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………115

3-3- دسته بندی روش های تحقیق بر اساس هدف…………………………………………………………………………………115

3-4- دسته بندی روش های تحقیق بر اساس نجوه گردآوری داده ها………………………………………………………..116

3-5- روش انجام پژوهش از منظر کیفی و کمی……………………………………………………………………………………….119

3-6- تقسیم بندی روش های تحقیق…………………………………………………………………………………………………….123

3-7- روش تحقیق کمی و ویژگ های آن ………………………………………………………………………………………………127

3-8- روش تحقیق کمی و ویژگی های آن………………………………………………………………………………………………130

3-9- موارد تفاوت روش های تحقیق کیفی و کمی………………………………………………………………………………….133

3-10- نحوه انتخاب و روش تحقیق متناسب با عنوان موضوع…………………………………………………………………..135

3-11- محاسن و معایب روش تحقیق کمی………………………………………………………………………………………………136

3-12- محاسن و معایب روش تحقیق کیفی……………………………………………………………………………………………138

3-13- تقسیم بندی ابزارها با توجه به نگرش کلی تحقیق………………………………………………………………………..140

3-2- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………..141

3-2-1- روش تحقیق آمیخته…………………………………………………………………………………………………………………141

3-2-2- طرح های تحقیق آمیخته اکتشافی…………………………………………………………………………………………..142

3-2-3- منابع داده ها………………………………………………………………………………………………………………………….143

3-2-4- گردآوری داده ها…………………………………………………………………………………………………………………….143

3-2-5- روش جمع آوری داده ها در این تحقیق…………………………………………………………………………………….154

3-2-6- جامعه آماری پزوهش………………………………………………………………………………………………………………154

3-2-7- حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………………………..155

3-2-8- ابزار آزمون…………………………………………………………………………………………………………………………….157

3-2-8-1- اعتبار(روایی) …………………………………………………………………………………………………………………….157

3-2-8-2- پایایی…………………………………………………………………………………………………………………………………161

3-2-9- قلمرو پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………….164

3-2-10- روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………..165

3-2-11- محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………..166

3-2-12- مراحل انجام پژوهش………………………………………………………………………………………………………………166

فصل چهارم-تجزیه  تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………..168

4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………….169

4-2- جمع آوری داده های مرحله کیفی…………………………………………………………………………………………………169

4-2-1- اطلاعات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان…………………………………………………………………………………174

4-3- تجزیه و تحلیل توصیفی………………………………………………………………………………………………………………177

4-4- مقایسه وضعیت موجود و مطلوب………………………………………………………………………………………………….178

4-4-1- ارزش ارائه شده ………………………………………………………………………………………………………………………178

4-4-2- بخش بندی اثربخش مشتریان و تعیین مشتریان هدف………………………………………………………………179

4-4-3- ارتباط با مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………180

4-4-4- کانال توزیع……………………………………………………………………………………………………………………………..181

4-4-5- فعالیت ها و پیکر بندی ارزش……………………………………………………………………………………………………181

4-4-6- منابع و شایستگی ها……………………………………………………………………………………………………………….182

4-4-7- شرکای استراتزِک…………………………………………………………………………………………………………………..183

4-4-8- ساختار هزینه…………………………………………………………………………………………………………………………184

4-4-9- جریان درآمدی و قیمت گذاری………………………………………………………………………………………………..185

4-5- ننتایج آزمون تحلیل واریانس فریدمن زیرعنوان ها……………………………………………………………………….186

4-5-1- رتبه بندی جزء ارزش ارائه شده………………………………………………………………………………………………..187

4-5-2- رتبه بندی جزء بخش بندی اثربخش مشتریان و تعیین مشتریان هدف……………………………………….189

4-5-3- رتبه بندی جزء ارتباط با مشتریان…………………………………………………………………………………………….190

4-5-4- رتبه بندی جزء کانال توزیع………………………………………………………………………………………………………191

4-5-5- رتبه بندی جزء فعالیت ها و پیکربندی ارزش…………………………………………………………………………….192

4-5-6- رتبه بندی جزء منابع و شایستگی ها………………………………………………………………………………………..193

4-5-7- رتبه بندی جزء شرکای استراتژیک…………………………………………………………………………………………..194

4-5-8- رتبه بندی جزء ساختار هزینه………………………………………………………………………………………………….195

4-5-9- رتبه بندی جزء جریان درآمدی و قیمت گذاری………………………………………………………………………….196

4-6- نتایج آزمون تحلیل واریانس فریدمن اجزاء……………………………………………………………………………………197

فصل پنجم-نتیجه گیری ، بحث و پیشنهادات…………………………………………………………………………………………..200

5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..201

5-2- نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………201

5-3- اجزاء مدل کسب و کار پیشنهادی…………………………………………………………………………………………………202

5-4- نتایج کاربردی……………………………………………………………………………………………………………………………..207

5-5- محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….207

5-6- پیشنهادات برای محققان آتی………………………………………………………………………………………………………207

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….208

پرسشنامه سنجش اجزاء مدل کسب و کار الکترونیکی شرکت گلرنگ……………………………………………………….211

 

 

چکیده

ایران از قطب های مواد شوینده و بهداشتی منطقه است که در کنار کشورهایی چون هندوستان و ترکیه، حرفی برای گفتن در این صنعت دارد. در چنین شرایطی و چنین بازار پررقابتی شرکتهایی موفق تر خواهند بود و می توانند به بقای خود ادامه دهند و سهم بیشتری از این بازار بزرگ را از آن خود کنند که به اینترنت و تجارت الکترونیک در حوزه ی صنعت خود توجه بیشتری نمایند. یکی از عمده ترین کاربردهای تجارتی اینترنت استفاده از بستر آن برای فعالیت های اقتصادی و کسب و کار الکترونیکی است. کسب وکار الکترونیکی فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیکی کالاها و خدمات و تحویل فوری مطالب دیجیتالی و انتقال الکترونیکی را دربردارند. کسب و کار الکترونیکی که زمانی تنها به تعداد محدودی بنگاه و موسسه محدود بود و در حال حاضر به عصری وارد شده است که حدود یک چهارم جمعیت جهان به عنوان عضو و کاربر شبکه و بخش زیادی از آنها به صورت مصرف کننده در آن حضور دارند . بعلاوه محتوای کسب و کار الکترونیکی آن از حیطه مبادله به داده های مربوطه سفارش داده اند یا قبول سفارش فراتر رفته و فعالیت هایی از قبیل مذاکره، قراردادها، تسویه ها را نیز دربر گرفته است.یک مدل کسب و کار شیوه انجام کسب و کار است بطوریکه شرکت بتواند برای بقای خودش درآمد ایجاد کند .یعنی توصیفی دقیق از ارزش ارائه شده توسط سازمان به بخش یا بخش های مختلف از مشتریان، ساختار سازمان و شرکای آن به منظور خلق ارزش و انتقال این ارزش به همراه سرمایه مورد نیاز در جهت سازماندهی دائمی و پایدار سازمان(استروالدر،2004).

این تحقیق به دنبال حل این مشکل یعنی نبود چارچوب مشخص و منسجم برای طراحی و بکارگیری آن در صنایع شوینده کشور به طور عام و شامپو بچه به طور خاص نسبت به کشورهای پیشرفته بوده و در جهت ارائه راهکار و بهبود وضعیت استفاده از تجارت الکترونیک می باشد و در پی پاسخ به این پرسش است که مدل کسب و کار الکترونیکی مناسب برای صنایع شوینده در ایران مورد مطالعه شامپو بچه گلرنگ کدام است؟و رتبه بندی اجزاء مدل کسب و کار الکترونیک در حوزه شرکت های صنایع شوینده ایران مورد مطالعه شامپو بچه گلرنگ چگونه می باشد؟در واقع این تحقیق به دنبال طراحی و اولویت بندی مدل های کسب وکار الکترونیکی در صنعت شوینده برای محصول شامپو بچه گلرنگ می باشد.

این پژوهش از منظر هدف، از نوع کاربردی می‏باشد و بر حسب گردآوری داده ها، پژوهشی آمیخته از نوع کیفی و کمی است. ویژگی اصلی روش های تحقیق آمیخته متأثر از چگونگی استفاده از دو دسته روش های کیفی و کمی است. میزان اولویت یا اهمیتی که به هر یک از دو دسته تحقیق کیفی یا کمی اختصاص می‏یابد و چگونگی استفاده از روش های تحقیق کیفی و کمی در چگونگی استفاده از آنها نقش دارد. در این پژوهش از روش آمیخته اکتشافی استفاده شده است. برای این منظور ابتدا از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته به گردآوری داده های کیفی پرداخته و تا مرحله اشباع نظری مصاحبات خود را دنبال می‏کنیم. سپس با بهره گرفتن از روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شده و پرسشنامه ای تهیه شده که مبنای پژوهش کمی قرار می گیرد. پس از گردآوری داده های کمی و تحلیل آنها با بهره گرفتن از spss  و با بهره گرفتن از روش های آماری توصیفی و استنباط و  مدل نهایی تحقیق استخراج و سپس به رتبه بندی حوزه ها و اجزا مدل کسب و کار بر اساس آزمون فریدمن پرداخته شده است.

کلمات کلیدی: مدل کسب و کار،مدل کسب و کار الکترونیکی،صنعت شوینده

 

 

فصل اول

 

کلیات

 

 

1-1- مقدمه

اینترنت را باید بزرگ‌ترین سامانه‌ای دانست که تاکنون به دست انسان طرّاحی، مهندسی و اجرا گردیده‌است. ریشه این شبکه ی عظیم جهانی به دهه۱۹۶۰ باز می گردد که آژانسهای نظامی ایالات متحده امریکا بر روی پروژه‌های تحقیقاتی برای ساخت شبکه ای مستحکم،توزیع شده و باتحمل خظا سرمایه گذاری نمودند. این پژوهش به همراه دوره ای از سرمایه گذاری شخصی بنیاد ملی علوم آمریکا برای ایجاد یک ستون فقرات جدید، سبب شد تا مشارکت‌های جهانی آغاز گرددو از میانه دههٔ ۱۹۹۰، اینترنت به صورت یک شبکهٔ همگانی و جهان‌شمول در بیاید. وابسته شدن تمامی فعّالیت‌های بشر به اینترنت در مقیاسی بسیار عظیم و در زمانی چنین کوتاه، حکایت از آغاز یک دوران تاریخیِ نوین در عرصه‌های گوناگون علوم، فن‌ّآوری، و به خصوص در نحوه تفکّر انسان دارد.شواهد زیادی در دست است که از آنچه اینترنت برای بشر خواهد ساخت و خواهد کرد، تنها مقدار بسیار اندکی به واقعیت درآمده‌است.

 

اینترنت سامانه ای جهانی از شبکه‌های رایانه ای بهم پیوسته است که از پروتکل TCP/IP برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌نمایند. به عبارت دیگر اینترنت، شبکه شبکه هاست که از میلیون‌ها شبکه خصوصی،عمومی،دانشگاهی،تجاری و دولتی در اندازه‌های محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده است که با آرایه وسیعی از فناوریهای الکترونیکی و نوری به هم متصل گشته اند. اینترنت در برگیرنده منابع اطلاعاتی و خدمات گسترده ایست که برجسته‌ترین آنها وب جهان‌گستر و پست الکترونیکی می باشند. سازمان‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و موسسات متعدد، نیازمند دستیابی به شبکه اینترنت برای ایجاد یک وب‌گاه، دستیابی از راه دور وی‌پی‌ان, انجام تحقیقات و یا استفاده از سیستم پست الکترونیکی، می‌باشند. بسیاری از رسانه‌های ارتباطی سنتی مانند تلفن و تلویزیون نیز با بهره گرفتن از اینترنت تغییر شکل داده اند ویا مجددا تعریف شده اندو خدماتی جدید همچون صدا روی پروتکل اینترنت و تلویزیون پروتکل اینترنت ظهور کردند. انتشار روزنامه نیز به صورت وب‌گاه،خوراک وب و وب‌نوشت تغییر شکل داده است. اینترنت اشکال جدیدی از تعامل بین انسانها را از طریق پیام‌رسانی فوری ، تالار گفتگو و شبکه‌های اجتماعی بوجود آورده است

انسان از آغاز آفرینش تاکنون روش های تجاری متفاوتی را تجربه کرده‌است. در ابتدا سیستم تبادل کالا رایج بود. شکارچی گوشت را با سلاح عوض می‌کرد. این سیستم اشکالات فراوانی داشت. مثلاً ممکن بود شکارچی نتواند سلاح سازی را پیدا کند که به گوشت احتیاج داشته باشد. در این صورت گوشتها فاسد می‌شدند .

در بعضی تمدنها سیستم کالای محبوب به وجود آمد. در سرزمینی که گندم غذای اصلی مردم آن بود، شکارچی گوشت را با گندم و گندم را با جنگ‌افزار تعویض می‌کرد. این روش هم مشکلات زیادی داشت. کالای محبوب در سرزمینهای مختلف متفاوت بود. از طرف دیگر معیاری برای سنجش ارزش آن وجود نداشت و حمل و نقل آن هم مشکل بود بدون شک اختراع پول اولین انقلاب در زمینه تجارت بود. ارزش آن مشخص بود، حمل آن آسانتر بود، فاسد نمی‌شد و همه طالب آن بودند. فواید استفاده از پول به اندازه‌ای بود که حتی تا چند دهه قبل کمتر کسی انتظار یک انقلاب دیگر را داشت. ارتباط بین تجارت و تکنولوژی دیر زمانی است که وجود داشته و ادامه دارد. در واقع، یک پیشرفت تکنیکی باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتی بود. در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، فینیقیان تکنیک ساخت کشتی را بکار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمینهای دور دست یابند. با این پیشرفت، برای اولین بار مرزهای جغرافیایی برای تجارت باز شد و تجارت با سرزمینهای دیگرآغاز شد. اکنون، شبکه جهانی اینترنت مانند همان کشتی است که نه تنها فواصل جغرافیایی، بلکه اختلافات زمانی را نیز کمرنگ نموده و صحنه را برای نمایشی دیگر آماده کرده‌است.ترکیب تجارت و الکترونیک از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. برای گسترش و پذیرش تجارت الکترونیک لازم است که پیش نیازهای این فناوری از جمله زیرساختار مخابراتی، مسایل قانونی و ایمنی پیام رسانی مهیا شود.

مهم‌ترین هدف در تجارت حال چه از روش های بسیار پیشرفته الکترونیکی استفاده کند و چه از روش های سنتی و قدیمی -همانا دستیابی به پول و سود بیشتر است. طبیعتا در این میان، نقش بانکها و موسسات اقتصادی در نقل وانتقال پول بسیار حیاتی است. هنگامی که در سال ۱۹۹۴ اینترنت قابلیتهای تجاری خود را علاوه بر جنبه‌های علمی و تحقیقاتی به نمایش گذاشت،موسسات تجاری و بانکها در کشورهای پیشرفته اولین نهادهایی بودند که تلاش جدی خود را برای استفاده هر چه بیشتر از این جریان بکار انداختند. محصول تلاش آنها نیز همان بانکداری الکترونیک امروزی است. سپس به سرعت مشخص شد که اینترنت بستر بسیار مناسبی برای انواع فعالیتهای بانکداری و اقتصادی بشمار می‌رود.

در دنیای امروز، شوینده ها و پاک کننده ها، اهمیتی به اندازه زندگی و حیات انسانها پیدا کرده اند. در دنیایی که بهداشت و سلامتی، یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای توسعه یافتگی به شمار می آید،  نقش شوینده ها و پاک کننده ها در زندگی مردمان و بالا بردن سطح زندگی، رفاه و سلامتی بیش از پیش آشکار میشود. بهداشت مقوله‌ای مرتبط با حیات انسان بوده و از دیرباز مورد توجه خاص و عام مردم بوده است و رعایت اصول بهداشتی در همه زمانها و مکانها و در مکاتب مختلف مورد تاکید قرار گرفته است. به ویژه در نظام اسلام که بهداشت،  تمیزی و نظافت را نشانگر فرهنگ سالم دانسته و مسلمانان را ملزم به رعایت آن نموده است تا جایی که پیامبر ختمی مرتبت نظافت را از ایمان به حساب آورده‌اند.

تئوریهای جدید اقتصاد توسعه نیز بهداشت و سرمایه‌گذاری در این زمینه را عامل اساسی در روند توسعه جوامع به شمار می‌آورند به عبارت دیگر شاخصهای بهداشتی، از جمله شاخص‌های توسعه محسوب می‌گردند. از این رو نقش و اهمیت مواد شوینده که در زمره مواد بهداشتی به حساب می‌آیند بیش از پیش نمایان می‌گردند(عباس جعفری، 1375). بنابراین شرکتها و صنایع تولیدکننده مواد شوینده نیز در این بازار جهانی بیکار ننشسته اند و با تلاش بی وقفه، سرمایهگذاریهای کلان، تبلیغات و بازاریابی وسیع،  برند سازی و مشتری مداری، گوی سبقت را از دیگران می ربایند. آنها می کوشند محصولاتی را با کیفیت هرچه بیشتر، قیمت مناسب و بسته بندی زیبا راهی بازار کنند و سرانجام سودهای کلان را از آن خود سازند (پایگاه اینترنتی هم افزا،1391).

ایران از قطب های مواد شوینده و بهداشتی منطقه است که در کنار کشورهایی چون هندوستان و ترکیه، حرفی برای گفتن در این صنعت دارد. در چنین شرایطی و چنین بازار پررقابتی شرکتهایی موفق تر خواهند بود و می توانند به بقای خود ادامه دهند و سهم بیشتری از این بازار بزرگ را از آن خود کنند که به اینترنت و تجارت الکترونیک در حوزه ی صنعت خود توجه بیشتری نمایند. یکی از عمده ترین کاربردهای تجارتی اینترنت استفاده از بستر آن برای فعالیت های اقتصادی و کسب و کار الکترونیکی است. کسب وکار الکترونیکی فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیکی کالاها و خدمات و تحویل فوری مطالب دیجیتالی و انتقال الکترونیکی را دربردارند. کسب و کار الکترونیکی که زمانی تنها به تعداد محدودی بنگاه و موسسه محدود بود و در حال حاضر به عصری وارد شده است که حدود یک چهارم جمعیت جهان به عنوان عضو و کاربر شبکه و بخش زیادی از آنها به صورت مصرف کننده در آن حضور ددارند . بعلاوه محتوای کسب و کار الکترونیکی آن از حیطه مبادله به داده های مربوطه سفارش داده اند یا قبول سفارش فراتر رفته و فعالیت هایی از قبیل مذاکره، قراردادها، تسویه ها را نیز دربر گرفته است. از لحاظ ماهیت انقلابی در حال رخ دادن است و مدیران کارآفرین و مخاطره جو مدل های جدیدی را برای کسب و کار، اقتصاد و دولت ایجاد می کنند. یک مدل کسب و کار شیوه انجام کسب و کار است بطوریکه شرکت بتواند برای بقای خودش درآمد ایجاد کند .یعنی توصیفی دقیق از ارزش ارائه شده توسط سازمان به بخش یا بخش های مختلف از مشتریان، ساختار سازمان و شرکای آن به منظور خلق ارزش و انتقال این ارزش به همراه سرمایه مورد نیاز در جهت سازماندهی دائمی و پایدار سازمان(استروالدر،2004).

این مدل در واقع بیان می کند که شرکت چطور ارزشی ایجاد کند که مشتریان تمایل به پرداخت پول برای محصولات ارائه شده داشته باشند. از طرفی استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات سازمانها را ناگزیر به تغییر در شیوه انجام کارها، روابط با عرضه کنندگان و مشتریان، شیوه تحویل محصول، شیوه بازاریابی و غیره نموده است. از آنجا که در مدل های کسب و کار الکترونیکی نحوه انجام تمامی موارد بالا مشخص است بنابراین می توان گفت اولین اقدام شرکت ها در انجام کسب و کار الکترونیکی باید تعیین و طراحی مدل کسب و کار الکترونیکی با توجه به ویژگی های سازمانی و محیط خاص خود باشد.

در این پایان نامه سعی خواهیم کرد مدل کسب و کار الکترونیکی را برای محصول شامپو بچه شرکت گلرنگ طراحی کنیم و اجزای مدل را که براساس مدل کسب وکار اوستروالدر می باشد رتبه بندی کنیم.

برند گلرنگ در سال 1351 بنا به ضرورت خدمت به جامعه ایرانی، با عنوان محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی ثبت گردیده و علاوه بر آن به نام “موسسه تولیدی شیمیایی گلرنگ” هم ثبت گردید و بعدها به مدد تلاش و کوشش و همت والای آقای حاج محمد کریم فضلی و جمعی از متخصصین ایرانی توسعه یافته و به شرکت پاکشو تبدیل گردید و با هدف محصولاتی برای همه خانواده های ایرانی وارد بازار گردید. در شرایطی که در بازار شوینده و بهداشتی برند مطرح داخلی وجود نداشته است گلرنگ با هدف ساخت یک برند ملی با هویت ملی به بازار عرضه گردید. دامنه محصولات تولیدی تحت نام گلرنگ ابتدا انواع مایع ظرفشویی، سفید کننده، پودر لباسشویی، جرم گیر و شیشه شوی را در بر می گرفت لیکن با گذشت زمان و توسعه برند، تولیدات محصولات بهداشتی و شوینده گلرنگ به انواع شامپو سر، نرم کننده موی سر، شامپو بچه، شامپو بدن و غیره رسید.

اولین شامپو بچه استاندارد شده در ایران توسط گلرنگ به بازار معرفی شد و در طول این سالها با معرفی محصولات مختلف به بازار و دریافت انواع گواهینامه ها و استاندارد ها نه تنها جزو برترین برندهای شوینده ایران محسوب می شود بلکه با برنامه ریزی در راستای تامین رضایت مصرف کننده، کمک های انسان دوستانه در قالب طرح های مشترک با سازمان محک (موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) و یونیسف به یک نشان ملی تبدیل شده است.

برند گلرنگ کیفیت تولید را معادل رضایت مندی مصرف کننده تعریف می کند و آنرا کلید موفقیت


برای دانلود فایل متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید


  • ۹۸/۰۳/۱۷
  • مدیر سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

Qajar carpet مکان ­یابی هنر معماری

تبار شناسی Rasht city

واکنش پرکین اعتماد به نفس اثرات فرآیند توکوفرولی پوشش بدن Village sports ضریب تغییرات روش آدومیان ژئوکالچر

Health assessment Hungry estimate ارشد پلیمر اسید آمینه پوشش بدن Like facades Public Schools

شرکت‌های تولیدی کلیله و دمنه افزایش وزن اصلاح ژنتیک میزان دینی طراحی کی وال

سالمند آزاری رویکرد احیا Fluorescence Teenage girl اثرات فرآیند Employment climate change Fertilizer 2 fluid flow ژئومکانیکی market regulation

آب و فاضلاب بازیابی گوگرد

هندو ایرانی مهندسی نساجی توسعه اقتصادی تصاویر x ray Gestational age

آینده ­نگری سبز آسیلال کار مختلط چهارگانه ژنو اسکندرنامه افزایش حلالیت ظرفیت قطع Purchase customers windows nt wind instruments

سرمایه فکری هنر معماری

ظلم ستیزی اثبات پایداری میزان دینی ترافیک شهری

شاه ‎پسند Future market پل های مورب و رتبه بندی توسعه اقتصادی ترافیک شهری wind instruments

افزایش وزن مایعات گازی فرهنگ سیاسی تلفیق دانش بومی

کاهش اراضی هنر معماری

اسکندرنامه سوگنو t s نابهنجاری رفتاری مسئولیت کیفری بیس فنول عدد اکتان Extrapolation کنترل‌کننده رضایتمندی برند سود مندی مزد ثابت بهداشت تغذیه تخریب اگزرژی اثرات فرآیند هوش کلامی تجزیه پروتئوم Gestational age

Transit of goods Morphodynamics رضایت مشتری

برق فشار قوی

نوستالژیک تقاضای بیمه عمر

واردات قطعی فشار مراقبتی حفره دهان سمینار عمران عدد اکتان urban edge تکنیک دلفی فازی Earthquake هموزیگوسیتی Damage repair

Hungry estimate واکنش پرکین اسید آمینه طرح مطالعاتی فرهنگ کیفیت Employment Social commitment Switchgears کنترل‌کننده Peace education

مهندسی نساجی آموزش صبر باور دینی سود معکوس Extrapolation رضایت زناشوئی

wind instruments Purchase customers ادله جرم تیر های بتنی مکان ­یابی آزمایشگاه آزمایشگاه سیستم های DG پنیر محلی عملکرد سازمانی توسعه دانش Social commitment Oil revenues

روش آدومیان Compost fertilizer

تولید بروش HI ادله جرم مایعات گازی

در زمان اتمام کار، برای ارسال متن یا فایل های تحویلی، با استفاده از دکمه‌ی «تحویل سفارش» وارد فرم تحویل سفارش شوید. در غیر این صورت سفارش شما در وضعیت «در حال انجام» باقی خواهد ماند.  

چشمه لرزه زا power converter Oil revenues ضریب تغییرات فروش نقدی تحلیل AHP مهندسی نساجی برق فشار قوی داوری خارجی Gestational age

کدگذار تنک انحلال وکالت

فناوری(UTAUT) مزد ثابت فروش نقدی اختلافات

فرهنگ کیفیت افزایش حلالیت پوشش بدن

تحلیل ساختاری

تحلیل ساختاری Indian and Iranian تمرین هوازی چهارگانه ژنو ادله جرم نگهداری غذا جراحی عمومی موضوع بیمه جراحی باز سنگ صنایع نسوز

برانگیختگی urban edge climate change

واردات قطعی چالش های حقوقی

Aluminizing The nature of hope Diwan Jami ظرفیت قطع تجزیه پروتئوم صنایع نسوز

رشد اقتصادی Village sports شاه ‎پسند صادرات برنج عدد اکتان Special crimes میزان دینی فروش نقدی

ظلم ستیزی چهارگانه ژنو معنادرمانی گروهی بیمه سلامت Future market کدگذار تنک Shared identity Indian and Iranian روغن ماهی

جریان نقد آزاد سواد جسمانی

اعتماد به نفس fast music تبار شناسی اعتماد به نفس Sociological روش ماهونی رشته برق مخابرات نابهنجاری رفتاری ظرفیت قطع fast music

اکسپرسیونیست مکان ­یابی موانع خدماتی کنترل رمپ رضایت زناشوئی

مسئولیت کیفری Shared identity Service system Ideological

تئوری دوگان

اکسپرسیونیست market regulation

نوستالژیک وارث کودک Health assessment

ظلم ستیزی سواد مالی سکولاریزاسیون هموزیگوسیتی تنش روتور موضوع بیمه تولید بروش HI Damage repair Alexithymia رشد اقتصادی Health assessment مضامین اشعار کنترل رمپ تخریب اگزرژی کسب وکار اختلالات رشدی Aluminizing چارچوب CMMI رضایتمندی برند واکنش پرکین Sociological صادرات برنج گیاهان زینتی مکان ­یابی سود انباشته سکولاریزاسیون آینده ­نگری توکوفرولی Fluorescence توریسم ورزشی اضافه وزن بیمه سلامت ترافیک شهری آموزش صبر Village sports کدگذار تنک Aluminizing سبز آسیلال Javascript Switchgears Diwan Jami Hungry estimate Extrapolation urban edge خشونت مردان Oil revenues بیوسولفور ارشد پلیمر

نکات خرید تلوزیون

فشار مراقبتی روش آدومیان understand بیس فنول مدیریت سیلاب برانگیختگی box section جراحی عمومی ادراک حسی حرکتی جراحی باز سنگ مایعات گازی تولید بروش HI رمانتیسیسم فشار مراقبتی Behavior factor

توریسم ورزشی سیستم سلولی چارچوب CMMI تحلیل AHP Social commitment The nature of hope Special crimes تکنیک دلفی فازی سکولاریزاسیون ادراک حسی حرکتی مدل پیشنهادی آب و فاضلاب تقاضای بیمه عمر فروش نقدی منطق فازی سواد مالی چالش های حقوقی اکراه بر اراده داوری خارجی چارچوب CMMI رویکرد احیا کنترل رمپ مسئولیت کیفری اسرای آزاد شده کسب وکار Rasht city

تئوری دوگان داوری خارجی Special crimes شرکت‌های تولیدی سوگنو t s رضایتمندی برند سواد جسمانی

fast music بازده عملیاتی سود انباشته موانع خدماتی اختلالات رشدی خستگی عضلات صنایع نسوز

Brand evidence box section Transit of goods سمینار عمران درآمد شهرداری سود مندی تعدیل گر جنسیت climate change

هندو ایرانی

AIM theory Javascript Fertilizer 2 سواد جسمانی

گیاهان زینتی تولید بروش HI Diwan Jami روش ماهونی سود مندی Fertilizer 2 خشونت مردان اخلاق مدیریتی ژئومکانیکی روش های تدریس درآمد شهرداری چالش های حقوقی مضامین اشعار understand اضافه وزن افزایش وزن Ideological باور دینی تصاویر x ray تنش روتور رمانتیسیسم Heart disease fast music

هندو ایرانی رشته برق مخابرات توریسم ورزشی آینده ­نگری کنترل‌کننده گیاهان زینتی چشمه لرزه زا Content model عملکرد کمی Heart disease رضایت مشتری

رضایت زناشوئی

ذهن سپهر Employment جراحی باز سنگ درآمد شهرداری
فریلنسر گرامی، طبق شرایط استفاده از خدمات سایت، مواردی نظیر طراحی گرافیکی، ترجمه و تولید محتوا جهت تکمیل سفارش باید متناسب با سلیقه‌ی خریدار باشند. لذا پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که کار را به صورت کامل انجام دهید، در ابتدا یک نمونه‌ی اولیه از کار را برای مشتری ارسال نمایید و نظر مشتری را جویا شوید. سپس درصورتی که طرح و سبک کار مورد پسند خریدار بود کار را ادامه داده و به طور کامل تحویل دهید.
Future market آب و فاضلاب Shared identity

AIM theory تکنیک دلفی فازی windows nt windows nt Content model بیمه سلامت Behavior factor سیستم های اطلاعاتی مضامین اشعار Peace education

box section نقش رضایت مندی تخریب اگزرژی شاه ‎پسند فشار مراقبتی تجزیه پروتئوم تنش روتور عملکرد سازمانی تلفیق دانش بومی

ذهن سپهر فرهنگ سیاسی اخلاق مداری

Transit of goods خشونت مردان تحلیل AHP ژئوکالچر طراحی کی وال

Alexithymia فرهنگ سیاسی شرکت‌های تولیدی اثبات پایداری Teenage girl Rasht city

روش ماهونی Purchase customers Public Schools

روش هامرز نقش رضایت مندی اصلاح ژنتیک Fuel cell مزد ثابت آزمایشگاه Like facades عملکرد سازمانی اکراه بر اراده inventory موتور القایی

سالاری فر

Fertilizer 2 تجزیه پروتئوم inventory

موتور القایی روش هامرز Sociological گیاهان زینتی heart attack کدگذار تنک سرمایه فکری بهای تمام شده اثبات پایداری

The nature of hope اسید آمینه Ansal onion b

فناوری(UTAUT) بیوسولفور تلفیق دانش بومی

برانگیختگی توسعه اقتصادی cash market و رتبه بندی رضایت مشتری

Content model رمانتیسیسم

اکسپرسیونیست Morphodynamics رضایت زناشوئی

افزایش حلالیت برق فشار قوی سیستم های DG ژئومکانیکی بیس فنول

واردات قطعی understand

بازده عملیاتی

فناوری(UTAUT) inventory اختلالات رشدی رشد اقتصادی Like facades Ansal onion b تصاویر x ray Employment هموزیگوسیتی بیوسولفور سبز آسیلال

Brand evidence cash market Future market Ideological Morphodynamics تعدیل گر جنسیت ویندوز NT Brand evidence ویندوز NT اسکندرنامه سنسور رطوبت نابهنجاری رفتاری Switchgears جریان نقد آزاد

اسرای آزاد شده Health assessment سیستم سلولی آموزش صبر توکوفرولی The nature of hope ادراک حسی حرکتی کسب وکار تمرین هوازی تقاضای بیمه عمر کلیله و دمنه cheese plant رویکرد احیا cheese plant نگهداری غذا اصلاح ژنتیک

iran رشته برق مخابرات جریان نقد آزاد Compost fertilizer

Ansal onion b

ویندوز NT ژئوکالچر تئوری دوگان کنترل رمپ منطق فازی نقش رضایت مندی ظرفیت قطع

wind instruments