پرسشنامه 743/0 محاسبه شد و روایی آن نیز توسط اساتید متخصص تأیید گردید. با بهره گرفتن از نرمافزار SPSS (نسخهی 16) داده های جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج طبق رتبه بندی فریدمن نشان داد که موقعیت اجتماعی بالاترین رتبه را در تصمیم خرید پوشاک دارد و مد، قیمت، وفاداری به برند،ویژگی فردی، درآمد سرانه، راحتی، زیبایی وکیفیت به ترتیب بعد موقعیت اجتماعی بیشترین رتبه را در میان متغیرهای مورد مطالعه موثر بر تصمیم خرید پوشاک دارند. نتایج نشان داد که تمامی فرضیه های پژوهش بجز فرضیه مربوط به ویژگی های فردی تایید گردیدند.
واژگان کلیدی: تصمیم خرید ، پوشاک ، کیفیت ادارک شده ، وفاداری به برند، مد، قیمت، زیبایی .
فهرست مطالب
فصل اول…………………………………………………………………………………………………………………1
کلیات پژوهش…………………………………………………………………………………………………………1
1-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….1
2-1) بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………….2
3-1) اهمیت وضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………3
4-1) اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………..4
1-4-1) هدف کلی………………………………………………………………………………………………….5
2-4-1) اهداف فرعی………………………………………………………………………………………………5
5-1) سوالهای پژوهش…………………………………………………………………………………………..6
6-1) قلمرو پژوهش…………………………………………………………………………………………………6
7-1) کاربرد نتایج پژوهش………………………………………………………………………………………..7
8-1) متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………………………..7
1-8-1) متغیروابسته…………………………………………………………………………………………………..7
2-8-1) متغیرمستقل………………………………………………………………………………………………….7
9-1) تعریف متغیرها…………………………………………………………………………………………………7
فصل دوم……………………………………………………………………………………………………………..10
ادبیات پژوهش………………………………………………………………………………………………………10
1-2) مقدمه………………………………………………………………………………………………………….10
2-2) رفتار مصرف کننده ………………………………………………………………………………………11
1-2-2) دیدگاههای پژوهشی رفتار مصرف کننده ……………………………………………………….13
3-2)تعریف تصمیم خرید ………………………………………………………………………………………15
1-3-2) مدلهای رفتار خرید …………………………………………………………………………………..19
4-2) پوشاک……………………………………………………………………………………………………….20
5-2)مصرف کنندگان جوان …………………….. ……………………………………………………………23
6-2) مد ……………………………………………………………………………………………………………..24
1-6-2) تعریف مد ………………………………………………………………………………………………25
7-2) زیبایی…………………………………………………………………………………………………………28
8-2) کیفیت ……………………………………………………………………………………………………….29
2-8-2)کیفیت محصول…………………………………………………………………………………………32
2-8-2) کیفیت خدمات ……………………………………………………………………………………..33
3-8-2) کیفیت عینی ……………………………………………………………………………………..33
4-8-2) کیفیت درک شده ………………………………………………………………………………….33
5-8-2) کیفیت و تصمیم خرید …………………………………………………………………………….36
9-2) قیمت ………………………………………………………………………………………………………..37
1-9-2) قیمت و تصمیم خرید ……………………………………………………………………………….39
10-2) راحتی لباس…………………………………………………………………………………………….. .41
11-2) موقعیت اجتماعی ………………………………………………………………………………….41
1-11-2) اهمیت و نقش موقعیت اجتماعی ……………………………………………………………….43
2-11-2) ملاک های تعین موقعیت اجتماعی………………………………………………………………44
3-11-2) تفاوت طبقه اجتماعی و موقعیت اجتماعی ……………………………………………………46
4-11-2) موقعیت اجتماعی و تصمیم خرید………………………………………………………………..47
12-2) وفاداری برند……………………………………………………………………………………………….48
1-12-2)رویکردهای اندازه گیری وفاداری ……………………………………………………………….51
1-1-12-2) دیدگاه رفتاری به وفاداری برند ………………………………………………………………51
2-1-12-2) دیدگاه نگرشی به وفاداری برند……………………………………………………………….53
13-2) ویژگیهای فردی ………………………………………………………………………………………..55
14-2) درآمد ………………………………………………………………………………………………………..57
15-2) پیشینه تجربی پژوهش…………………………………………………………………………………….57
1-15-2) پژوهش های خارجی………………………………………………………………………………..57
2-15-2) پژوهشهای داخلی…………………………………………………………………………………..58
16-2) چارچوب نظری پژوهش………………………………………………………………………………..61
17-2) مدل مفهومی پژوهش……………………………………………………………………………………62
18-2) خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………….63
فصل سوم……………………………………………………………………………………………………………..64
روش شناسی پژوهش……………………………………………………………………………………………..64
1-3) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..64
2-3) روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………..64
3-3) جامعه ونمونه آماری ………………………………………………………………………………………..65
4-3) روش نمونهگیری وحجم نمونه……………………………………………………………………………65
1-4-3) تعیین حجم نمونه ………………………………………………………………………………………..65
5-3) روش جمعآوری دادهها……………………………………………………………………………………66
6-3) ابزارپژوهش…………………………………………………………………………………………………..66
1-6-3) روایی ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………..67
2-6-3) پایایی ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………..68
7-3) روش تجزیه وتحلیل دادهها………………………………………………………………………………68
1-7-3) آزمون کولموگروف-اسمیرنوف……………………………………………………………………68
2-7-3) آزمون T تک نمونه ای………………………………………………………………………………..69
3-7-3) آزمونT با دو نمونه مستقل ………………………………………………………………..69
4-7-3) آزمون مقایسه میانگین چند جامعه ………………………………………………………………..69
4-7-3) آزمون فریدمن……………………………………………………………………………………………70
5-7-3) تحلیل عاملی ………………………………………………………………………………………………70
فصل چهارم……………………………………………………………………………………………………………71
تجزیه وتحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………71
1-4) مقدمه………………………………………………………………………………………………………….71
2-4) توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه………………………………………………………..72
1-2-4) توزیع فراوانی جنسیت پاسخدهندگان…………………………………………………………….72
2-2-4) توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………72
3-2-4) توزیع فراوانی سطح تحصیلات پاسخ دهندگان………………………………………………..72
4-2-4) توزیع فراوانی میزان درآمد پاسخ دهندگان……………………………………………………73
5-2-4) توزیع فراوانی تعداد افراد خانواده . پاسخ دهندگان……………………………………………74
6-2-4) توزیع فراوانی شغل .پاسخ دهندگان………………………………………………………………..74
3-4) آماراستنباطی……………………………………………………………………………………………….. 74
1-3-4) آزمون k-s………………………………………………………………………………………………74
2-4-4) t تک نمونه ای…………………………………………………………………………………………75
2-4-4) t با دو نمونه مستقل…………………………………………………………………………………….76
3-4-4) آزمون تحلیل واریانس ……………………………………………………………………………….78
4-4) آزمون فریدمن ………………………………………………………………………………………………89
5-4) تحلیل عامل متغییرهای پژوهش ……………………………………………………………………….90
6-4) خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………….104
فصل پنجم…………………………………………………………………………………………………………..105
1-5) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………105
2-5) نتایج توصیفی متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………..106
3-5) بررسی نتایج تحلیل فرضیه های تحقیق……………………………………………………………..106
4-5) نتیجه بررسی دیدگاه پاسخ دهندگان با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی سن و تحصیلات و جنسیت و ………………………………………………………………………………………………………….114
5-5) تحلیل آزمون فریدمن برای رتبه بندی متغیرهای تحقیق ………………………………………..115
6-5)نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………..115
7-5) پیشنهادهای حاصل از پژوهش ………………………………………………………………………….116
8-5) محدودیت ها و مشکلات پژوهش …………………………………………………………………..118
فهرست منابع: ………………………………………………………………………………………………….119
منابع داخلی: ………………………………………………………………………………………………………..119
منابع خارجی:………………………………………………………………………………………………………122
پیوست 1: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………130
پیوست 2: خروجی های SPSS ………………………………………………………………………………135
چکیده لاتین…………………………………………………………………………………………………………136
1-1)مقدمه
یکی از جنبه های مشترک میان همه ما بدون توجه به میزان تحصیلات، سیاست ها یاتعهداتمان، این است که همگی مصرف کننده هستیم و در مقطعی از زمان به منزله مشتریان ومصرف کنندگان محصولات مختلف مطرح میشویم. ما بر مبنای نظم خاصی غذا، لباس، مسکن، حمل ونقل، تحصیل، وس
- ۹۸/۰۳/۱۶